1 512 läst ·
5 svar
2k läst
5 svar
Använda radiator som golvvärme?
Lk minikretsventil M5 brukar rekommenderas.
Här är också ett tips från Varmepumpsforum:
"Eller en returtermostat: http://varme.danfoss.se/xxTypex/20004_MNU17398998_SIT60.html
Och: http://varme.danfoss.se/xxTypex/20010_MNU17399006_SIT60.html "
Här är också ett tips från Varmepumpsforum:
"Eller en returtermostat: http://varme.danfoss.se/xxTypex/20004_MNU17398998_SIT60.html
Och: http://varme.danfoss.se/xxTypex/20010_MNU17399006_SIT60.html "
Jag är inte expert på detta men när min pappa gjöt ett nytt betonggolv i badrummet på deras nedervåning så kopplade han in en plastslang på elementet och gjöt in det. Från "inkommande varmvattnet i elementer satte han en t-korsning och ännu en elementshunt. Därefter vidare ut i slangen som var ca 50 meter och tillbaka till en T- korsning från elemntets "från" kallvatten. Funkar perfekt och har gjort så i 10 år.
Klicka här för att svara