Verkligen jättefint! Hamnade här då jag letar efter tips på hur man löser kombinationen plastmatta och pärlspont, vid mötet i nederkant. Ser ut som om du satt mattan den bit upp som krävs o sen börjat m pärlsponten.

Verkligen jättefint! Hamnade här då jag letar efter tips på hur man löser kombinationen plastmatta och pärlspont, vid mötet i nederkant. Ser ut som om du satt mattan den bit upp som krävs o sen börjat m pärlsponten. Är det så ni gjorde?

Jo, mattan har uppvik på vägg och pärlsponten är över, glöm inte snedsågning i underkant på pärlsponten. :)

Gafsan, var hittade ni mattan? När jag berättade för min mattläggare att vi ville ha klassiskt scackrutigt sa han att rutiga plastmattor inte är bra, att de inte har tillräckligt med armering och därmed inte håller något vidare. Har ni hört något i den vägen?

Återigen - jättefint!
Har ni något ställe i rummet där det inte är en jämn fyrkant? Alltså, typ ett L eller så? Svårt att förklara men ett ytterhörn kanske beskriver det bättre. Jag är så väldigt sugen på rutigt golv men kommer få en liten låda i ena hörnet på mitt badrum och är fundersam på hur det kommer bli för mattläggaren att få till uppvik kring denna om det är en rutig matta. Gissar på att han inte är så sugen på det.

Visst har vi hörn med "ojämna" rutor, några döljs av skåp och tvättmaskiner och ngn är runt dörröppningarna eller i duschen, men inte tänker jag på dom. Jag stirrar sällan på golvet utom när jag städar :D Resonera lite med mattläggaren så löser det sig säkert. Förresten så gnällde mattläggaren när vi gjorde vårat badrum i bagarstugan för att vi hade valt en så hård och väl armerad matta, den var stenhård att lägga.... ;)

gafsan skrev:
Mattan kommer från Gerflor, [länk]. Vi beställde matta och läggning av Colorama i Hedemora. Har aldrig hört talas om att de skulle hålla sämre, Gerflor är ett bra fabrikat. Ibland får man mycket tyckande från hantverkare. En del är bra en del är mindre bra.
Lustigt, har idag inhandlat gerflormattan. Jo - jag hittade den själv efter lite letande, det var den enda jag rutiga jag kunde hitta. Enligt matthandlaren är Gerflors mattor tjockare och av bättre kvalitet än Tarketts, vilket min mattläggare rekommenderade. Funderar på om han har procent hos Tarkett, eller kanske troligare att han tycker att rutigt är besvärligt att lägga. Vi får se vad han säger, han kommer imorgon!

• Gilla
TorpSara
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.