Hejsan,
Funderar om vi borde besiktiga badrummet på en bostadsrätt, då säljaren har själv bytt kommod, handfat & badrumsskåp i badrummet? Han säger att han har gjort det fackmannamässigt med bra tätning med silikon m.m. Allt ser bra ut på bar öga. Borde man göra en besiktning eller är det onödigt?

• Haha
  • Wow
SueCia och 4 till
  • Laddar…
Knappast ett högriskområde om det inte finns indikationer på att det är felaktigt utfört. Finns ingen skillnad i kompetenskrav på ett företag som monterar badrumsskåp och en privatperson. Intyg från utförare av tätskikt är innan skåpet monteras normalt.

• Gilla
Robert63 och 5 till
  • Laddar…
BirgitS
Det är omöjligt för en besiktningsman att kontrollera om hålen är välfyllda med silikon.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 5 till
  • Laddar…
P Poppana skrev:
då säljaren har själv bytt kommod, handfat & badrumsskåp i badrummet?
Det vanligaste när man köper en bostadsrätt är antagligen att man inte har en aning om vem som gjort vad i lägenheten, så ser inget uppenbart märkligt ut skulle jag inte fundera över vem som utfört vad i badrummet.

• Gilla
SågspånPappspikEternit och 5 till
  • Laddar…
S
P Poppana skrev:
Hejsan,
Funderar om vi borde besiktiga badrummet på en bostadsrätt, då säljaren har själv bytt kommod, handfat & badrumsskåp i badrummet? Han säger att han har gjort det fackmannamässigt med bra tätning med silikon m.m. Allt ser bra ut på bar öga. Borde man göra en besiktning eller är det onödigt?
Hade du hellre velat att en "fackman" gjort det menar du? 😅

Betydligt mer sannolikt att det är korrekt utfört av den som äger lägenheten, än hantverkaren som bara utför sitt jobb.

• Gilla
ptlf och 1 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Hade du hellre velat att en "fackman" gjort det menar du? 😅

Betydligt mer sannolikt att det är korrekt utfört av den som äger lägenheten, än hantverkaren som bara utför sitt jobb.
Ägare av lägenheten: ”Jag vill göra så rätt och snyggt jag kan, det är trots allt jag som äger lägenheten.”

Hantverkare: ”Är det här tillräckligt bra för att kunden inte ska orka klaga? Nja… äh, vi chansar på det, fredag eftermiddag (11.15) trots allt!”

• Gilla
SueCia och 3 till
  • Laddar…
S
Klabbarparn Klabbarparn skrev:
Ägare av lägenheten: ”Jag vill göra så rätt och snyggt jag kan, det är trots allt jag som äger lägenheten.”

Hantverkare: ”Är det här tillräckligt bra för att kunden inte ska orka klaga? Nja… äh, vi chansar på det, fredag eftermiddag (11.15) trots allt!”
Det sjuka är att jag håller med dig trots att jag är/var elektriker, skulle inte vilja ha hem nästan en enda hantverkare jag jobbat med genom åren. Det är så mycket jävla fuljobb så man inser att själv definitivt är bäste dräng.

• Gilla
  • Ledsen
pacman42 och 4 till
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.