4 691 läst ·
18 svar
5k läst
18 svar
Anslutningsavgifter Vatten/Avlopp
Kikade på ett dokument om registreringsbeslut (gällde en annan fastighet) och där står det att vår fastighet är endast "lagfaren ägare", medan på de andra fastigheterna står det "andel 1/2, lagfaren ägare". Kan de ha något med det att göra? Trots att vid anläggningsåtgärden stod att man hade en del både i utförande och drift.Claes Sörmland skrev:
De första anläggningsåtgärden är troligen att GAn bildades. Överenskommelse enligt anläggningslagen gäller vanligen utträde eller inträde (eller ändrat andelstal). Nya fastigheter köper in sig i den befintliga anläggningen så kostnaden kommer då och inte senare. Lämnar en fastighet så får de ersättning för värdet av sin andel av kvarvarande fastigheter.
Det kan ju vara så att efter det ursprungliga anläggningsbeslutet så har er fastighet fått ett lägre andelstal (jag vet inte om man kan ha 0 i andelstal och förbli delägare, jag tror inte det). Men normalt sett listas det korrekta och aktuella andelstalet i fastighetsregistret så du ser det digitalt direkt under Min fastighet (du behöver alltså inte läsa det i ett scannat dokument).F farmis skrev:Kikade på ett dokument om registreringsbeslut (gällde en annan fastighet) och där står det att vår fastighet är endast "lagfaren ägare", medan på de andra fastigheterna står det "andel 1/2, lagfaren ägare". Kan de ha något med det att göra? Trots att vid anläggningsåtgärden stod att man hade en del både i utförande och drift.
Det faktum att ni betalar för driften av GAn talar ju emot detta. För att betala årsavgiften så måste ni ha andelar i GAn.
Klicka här för att svara