401 läst ·
4 svar
401 läst
4 svar
Flytta vatten och avlopp i kök, brf
Vi börjar inom kort med förberedelser för renovering av mindre kök i brf. Skulle vilja byta plats på diskho och diskmaskin. Har haft kort diskussion med röris om det som avrådde.
Problemet är att tappvatten behöver förlängas till nästa skåp från ballofix som då hamnar bakom diskmaskinen. Ingen bra idé att ha kopplingar bakom diskmaskin…
Finns det några omständigheter som gör detta möjligt och fortfarande vara ok enl säker vatten?
Även avlopp är ev en utmaning men ser ut som om det går att lösa…
Vill vara förberedd på vilka alternativ som finns innan rörmokare kommer och kollar om ett par veckor..
Problemet är att tappvatten behöver förlängas till nästa skåp från ballofix som då hamnar bakom diskmaskinen. Ingen bra idé att ha kopplingar bakom diskmaskin…
Finns det några omständigheter som gör detta möjligt och fortfarande vara ok enl säker vatten?
Även avlopp är ev en utmaning men ser ut som om det går att lösa…
Vill vara förberedd på vilka alternativ som finns innan rörmokare kommer och kollar om ett par veckor..
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
Vi flyttade fram våra bänkskåp 7 cm, genom att sätta reglar på väggen där skåpen sätts fast, för att få plats med avloppsröret för diskhon bakom diskmaskinen. Vår rörmokare tyckte inte att det gjorde något att ballofixerna kom bakom ett vanligt bänkskåp så länge som det var ett hål i skåpets bakstycke, lådorna går att dra ut och det finns golvskydd på golvet under ballofixerna.
Ja för att komma åt dem hos mig så måste man ta ut diskmaskinen. Vi kommer att regla ut och ha lite djupare bänkskiva så att få plats är inget problem. Det är just att ha kopplingarna bakom diskmaskinen som ställer till det om jag förstått rätt…BirgitS skrev:
Vi flyttade fram våra bänkskåp 7 cm, genom att sätta reglar på väggen där skåpen sätts fast, för att få plats med avloppsröret för diskhon bakom diskmaskinen. Vår rörmokare tyckte inte att det gjorde något att ballofixerna kom bakom ett vanligt bänkskåp så länge som det var ett hål i skåpets bakstycke, lådorna går att dra ut och det finns golvskydd på golvet under ballofixerna.
BirgitS
Medlem
· Stockholms län
· 48 105 inlägg
BirgitS
Medlem
- Stockholms län
- 48 105 inlägg
Personligen tycker jag att skillnaden mellan att lyfta ut lådor och dra fram diskmaskinen är försumbar, men om Säker vatten tycker annorlunda så finns det nog en anledning till det. Du kan mejla Säker vatten och fråga, adress här: https://sakervatten.se/om-saker-vatten/kontakt/
Jag fick svar dagen efter.
Jag fick svar dagen efter.
Klicka här för att svara