Har ett nyinförskaffat kopplingsur som jag tänkte använda till att styra utebelysningen. Problemet är att jag inte kan få det att fungera (läs, är osäker på hur det ska anslutas).

Kan någon ge mig ett svar på detta vore jag tacksam. Se bifogad bild för det simpla kopplingsschemat.
 
  • Bild1.JPG
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fas in på L, nolla på N och mitten tänder lampan, lampans andra ände till nolla. Uret måste ha både fas och nolla hela tiden för att fungera.
 
Tjena!

Du ska koppla in fasen på L och nollan på N. Sen drar du tändtråden från OUT till fasen på lampan. Nollan till lampan tar du från kopplingsdosan.

MVH//Tommy
 
Strålande. Tack för hjälpen. Ska natta barnen nu men imorgon ska jag koppla igen. Det var nog nollan som var boven i dramat ;)
 
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.