Krilleman
Har du lin och locher hemma så prova.

Inte idealiskt med det på denna lilla gänga. Här är ett av dom väldigt få gånger loctite är bra.

Men det kanske du också har hemma?

krilleman_215 skrev:
Har du lin och locher hemma så prova.

Inte idealiskt med det på denna lilla gänga. Här är ett av dom väldigt få gånger loctite är bra.

Men det kanske du också har hemma?
Hm, jag testar med lin imorgon (har inget loctite hemma), men får nog reklamera blandaren i vilket fall som helst. Tycker det är skumt att ingen packing/o-ring finns när det gäller fog mellan två metalldelar utan klämning på detta sätt, men vad vet jag! Det ska ju vara en kvalitetsprodukt...

Jag är självbyggare och försöker följa alla regler som finns med hängslen och livrem så det är surt att drabbas av fabrikationsfel som i detta fall.
Tack för svar krilleman, gillar för övrigt ditt sätt att konsekvent hänvisa till gällande anvisningar!:thumbup:

Krilleman
Sen när har tapwell klassats som "kvalite"? Jag har svårt att se det. Men det kanske bara är jag?!

Täta gängan, ska du bara göra själv, om det är akut ett måste. Byta blandare är det rätta att göra!

Konsekvent när det gäller monteringsanvisningar borde alla som har någon typ av rörutbildning här på forumet vara. Att rekommendera något annat är fel!

krilleman_215 skrev:
Sen när har tapwell klassats som "kvalite"? Jag har svårt att se det. Men det kanske bara är jag?!

Täta gängan, ska du bara göra själv, om det är akut ett måste. Byta blandare är det rätta att göra!

Konsekvent när det gäller monteringsanvisningar borde alla som har någon typ av rörutbildning här på forumet vara. Att rekommendera något annat är fel!
Enligt säljaren på Vedum för två år sen!;) Har en till blandare av samma märke men annan modell i köksön som står på tur. Blir spännande att se hur det går...

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.