19 107 läst ·
22 svar
19k läst
22 svar
Ännu ett källareprojekt
Wow vilket projekt! Hur visde sig fukten på golvet? Tror att vi också får in den vägen. Gjorde om dräneringen på huset i somras men vi fick inte bort problemen med fukt i plattan. Är lite nyfiken att höra hur du dränerade under golvet?
Fukten visade sig som mörka partier på golv och väggar. Syntes tydligt där bilden stått i oljespillet...
Sen rann det in på två ställen i väggarna när det regnade mycket.
Jag lade 10-15cm singel 8-16mm sen ett lager med Isodränskivor. LAde även ner två st dräneringsslangar i singlet.
Sen rann det in på två ställen i väggarna när det regnade mycket.
Jag lade 10-15cm singel 8-16mm sen ett lager med Isodränskivor. LAde även ner två st dräneringsslangar i singlet.
gadeberg: Ok, hur har ni gjort med väggarna där ni fick in vatten? Till vad anslöt ni dräneringsrören?
Här har jag lite bilder på dräneringen http://forum.byggahus.se/grund-markarbeten/13625-projekt-dr-nering-med-bilder.html
Klicka här för att svara







