2 166 läst ·
10 svar
2k läst
10 svar
Ännu en klammerfråga
Hej, jag ska fästa två kablar, vill ha upp kablarna så långt upp som möjligt mot taket, men dom ska gå på väggen.
Vilken typ av klammer blir bra? Väggen är betong och taket är lättbetong.
Planen var först att använda JR klammer för två kablar men då kommer man inte riktigt upp emot taket.
Vilken typ av klammer blir bäst?
Vilken typ av klammer blir bra? Väggen är betong och taket är lättbetong.
Planen var först att använda JR klammer för två kablar men då kommer man inte riktigt upp emot taket.
Vilken typ av klammer blir bäst?
Produkter som diskuteras: "spikplugg"
Spikplugg
Spikpluggar är infästningskomponenter designade för att användas med spik och kan användas i flera olika material. Dessa pluggar har en förförankrad spik inuti sig, vilket gör installationen snabb och enkel.
Läs mer
Det är upp till betraktaren.A Alex13 skrev:
Beroende på hur det ser ut i resten av huset kan både klammer och list vara snyggast men jag brukar generellt lägga list om det är mer än en kabel.
Klamma två kablar snyggt fungerar bäst med Letti-klammer (en på varje kabel) men jag vet inte om det går att klamma Letti i betong.
Försöker att hitta bilder på hur det ser utMüssli skrev:
Det är upp till betraktaren.
Beroende på hur det ser ut i resten av huset kan både klammer och list vara snyggast men jag brukar generellt lägga list om det är mer än en kabel.
Klamma två kablar snyggt fungerar bäst med Letti-klammer (en på varje kabel) men jag vet inte om det går att klamma Letti i betong.
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden