Kanske, eller så var det både Google-sökfältet och Sifo.

Nu är det tillbaka igen. Sidorna hoppar upp och ner.
Mobilwebben är det jag menar.

Redigerat:
Vi har hittat ytterligare ett problem med mobilsajten.

Google Chrome har av hänsyn till användarna börjat blocka blocka nedladdning av script från en annan domän (bhstatic.se) om man sitter på en sämre lina, t ex 2G eller långsam 3G eller långsamt wifi.

Vi kommer idag försöka flytta detta script över till byggahus.se-domänen för att se om vi blir av med detta problem. Vet inte om det har någon effekt i Safari. Vet inte hur det kommer påverka om sidan hoppar eller inte (tror det beror på något annat). Vet inte heller om det kommer påverka faktumet att progressbaren ibland fastnar.
Vi får se helt enkelt. Vi hoppas kunna rulla ut ändringen imorgon bitti.

Jag surfar som regel via Wifi där jag som regel ligger på ca 70-80 MBit/s så jag är skeptisk till att det är hastigheten som är orsaken till problemet. Däremot finns det andra starka skäl för Google att förhindra nedladdning av script från andra domäner än den man för tillfället surfar till.

Jag är inte heller så säker på att denna åtgärd har så stor impact. Men oavsett så känns det som är bra åtgärd. Mer om Googles ändring går att läsa här: https://developers.google.com/web/updates/2016/08/removing-document-write
Har vi tur innebär den att progressbaren inte fryser lika ofta (jag upplever ofta att den fryser just när jag har en dålig wifi-uppkoppling, trots att vi har supersnabb 1000-lina hemma). Problemet med hoppandet tror jag är något helt annat.

-RB- skrev:
Nu är det tillbaka igen. Sidorna hoppar upp och ner.
Mobilwebben är det jag menar.
Inatt gjorde vi ytterligare en ändring som vi tror gjorde så scrollbaren fastnade. Det var det där sifomätningsskriptet som vi i helgen disablade som ändå kördes ibland och eftersom deras sajt inte svarade så strulade det. Berätta gärna om ni märker någon skillnad.

hsd
För mig är det lugnt :thumbup:

• Gilla
Per Eskilsson
  • Laddar…
Ja, nu verkar det funka bra. Bra jobbat!

Det är vår utvecklare Christian som ska ha cred. Det var han som upptäckte felet. Ska framföra det till honom imorgon.

Bra att det funkar nu. Hoppas det håller i sig.

• Gilla
hsd
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.