Läser man en tråd i forumet på mobilen så är det en tidsfråga innan sidan laddas om, troligtvis för att köra in nya annonser. Det är fruktansvärt irriterande då man måste scrolla ner varje gång det sker, i trådar med långa inlägg så kan det ske 2-3 gånger per sida.
Inte upplevt detta tidigare.
Inte upplevt detta tidigare.
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Jag har för mig att jag upplevt något liknande i mobilsajten men jag lyckas inte reproducera felet nu när jag testar (testar förvisso i en iphone i safari).dd88 skrev:
Använder du mobilsajten eller vanliga sajten i mobilen?
Använder du appen eller Safari, Chrome eller någon annan webbläsare i mobilen?
Har problemet dykt upp på några särskilda forumtrådar eller på alla?
Jag upplever också att det händer ibland. jag använder byggahusappen och iphone med ios 10.
Det är inte väldigt ofta men då och då händer det att man hoppar upp till toppen av en tråd när man sitter och läser ett inlägg längre ner.
Det är inte väldigt ofta men då och då händer det att man hoppar upp till toppen av en tråd när man sitter och läser ett inlägg längre ner.
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
-RB-, är du säker på att du är inloggad i mobilsajten?
Ser du annonserna i forumtrådarna trots att du är inloggad?
Är problemet att du hamnar högst upp på sidan ibland?
Ser du annonserna i forumtrådarna trots att du är inloggad?
Är problemet att du hamnar högst upp på sidan ibland?
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Jag misstänker att detta inte har med annonserna att göra utan istället med att bilderna laddas in "allt eftersom".
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Nu lyckades jag reproducera felet. Jag är i iOS-appen i en forumtråd som har två infogade youtubeklipp (tror att samma fel dyker upp i mobilsajten, dvs inte är app- eller browserspecifik).vanhaniemi skrev:
Kan ni testa om ni upplever samma i era mobiler när ni besöker den här sidan?
https://mobil.byggahus.se/forum/ver...3-tips-och-tricks-med-verktyg-maskiner-5.html
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Tror nu att detta inträffar när man besöker forumtrådar som har bilder (eller youtubeklipp) som laddas in från någon annan sida. Problemet då är att vi vid sidnedladdningen inte vet hur höga bilderna är och kan därför inte "skapa utrymme" för dem i förtid.
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Testa gärna om problemet dyker upp på den här sidan: https://mobil.byggahus.se/forum/vatten-avlopp/71048-pex-25-3-0-till-r25.html
För att buggen ska dyka upp förutsätts att ni inte har bilden/bilderna cachad i er webbläsare.
För att buggen ska dyka upp förutsätts att ni inte har bilden/bilderna cachad i er webbläsare.
Administrator
· Skåne
· 6 807 inlägg
Jag blir mer och mer osäker på vad buggen beror på. Skulle bli jätteglad om vi kunde notera något mönster. T ex att tråden innehåller många externa bilder eller något annat. Posta gärna länk till tråd som hoppar i denna tråd.