Jag brukar faxa till dem en gång i månaden och informera "månadens status" på tv innehav om jag har tv eller ej så de kan uppdatera deras system.
Dock ringer de mig i tid och otid, det börjar likna trackassrier, dock avtog det när jag började faxa in varje månad.

Andy78 skrev:
Jag brukar faxa till dem en gång i månaden och informera "månadens status" på tv innehav om jag har tv eller ej så de kan uppdatera deras system.
Dock ringer de mig i tid och otid, det börjar likna trackassrier, dock avtog det när jag började faxa in varje månad.
Du får ändra till email istället, så kan du göra det automatiskt och slipper böket. Åsså kan du ändra till att uppdatera daglig status istället... ;)

thomasx skrev:
Du får ändra till email istället, så kan du göra det automatiskt och slipper böket.
Eftersom böket är lika stort i andra änden skulle jag hålla mig till fax. :)

Jag använder fax ofta speciellt när jag inte får svar, jag faxar med jämna mellanrum med mindre intervaller och det är nästan samma förfarande varje gång, inget svar första timmen men när faxet kommit in flera ggr under förmiddagen så brukar jag erhålla ett svar kort därefter.

Märkligt det där :)

Vill man skicka samma fax flera gånger kan man tejpa ihop ändarna på pappret efter att man matat in det i apparaten.

• Gilla
Norrlandskusten
  • Laddar…
Avemo skrev:
Vill man skicka samma fax flera gånger kan man tejpa ihop ändarna på pappret efter att man matat in det i apparaten.
Det blir ett låååång papper om det bara ska skickas en gång per månad ;)

Nyfniken skrev:
Eftersom böket är lika stort i andra änden skulle jag hålla mig till fax. :)
Tvivlar på att de har en pappersfax i andra änden.

Tvivlar på att de har en pappersfax i andra änden.
Å andra sidan, det behöver man inte ha själv heller. Det är lätt att schemalägga ett fax från datorn om man har ett faxmodem (och sådana får man för en spottstyver idag).

Troberg skrev:
Å andra sidan, det behöver man inte ha själv heller. Det är lätt att schemalägga ett fax från datorn om man har ett faxmodem (och sådana får man för en spottstyver idag).
Eller så skippar man att köpa ett faxmodem, och schemalägger email istället.... ;)

Troberg skrev:
Det gjorde jag redan för sisådär 15 år sen när jag råkat gå med i nån bokklubb (som jag inte fick gå ur på ett år) där man var tvungen att avbeställa månadens bok varje månad för att slippa köpa den.

Eller så skippar man att köpa ett faxmodem, och schemalägger email istället....
För lätt att sortera bort automatiskt...

Skicka ett rekommenderat brev och hänvisa till inlämningsnummret när dom ringer.

Sedan brukar det bli tyst, till och med på Skatteverket. Fast dom är nog lite mer sympatiska än Radiotjänst..

Text-TV ser väl inte bara ut som 80-tal, det är väl 80-tal :). Ja, kanske skippar de teletext och går över till MHP istället nångång. Personligen så tycker jag de kan behålla det som det är, det är informativt och inte en massa lull-lull. Ska jag ha lull-lull så surfar jag.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.