15 063 läst ·
87 svar
15k läst
87 svar
Anmäla sophämtning?
Om man menar något är det fritt fram för tolkning, för många. Som i forum tex. Eller säkert några du känner som pratar i gåtor och vill att man skall förstå vad de tänker eller avser.tveksamt skrev:
F fribygg skrev:
Vem gör inte det? Hjälper. Oftast familj, vänner och andra runtomkring.Hep skrev:
Frågan är om du skulle sälja din bil för tex 30000 kr till någon helt okänd som har det sämre, eller skulle du hellre sälja den för 40000 kr på Blocket eller till den som ger mest.
Där har du skillnaden på att hjälpa och att hjälpa. Vem är du?
Ge upp nu. Du kommer inte kunna övertyga mig något annat än att du tolkar moral och lagar godtyckligt för att gynna dig själv.L L Jan skrev:Vem gör inte det? Hjälper. Oftast familj, vänner och andra runtomkring.
Frågan är om du skulle sälja din bil för tex 30000 kr till någon helt okänd som har det sämre, eller skulle du hellre sälja den för 40000 kr på Blocket eller till den som ger mest.
Där har du skillnaden på att hjälpa och att hjälpa. Vem är du?
Men visst, om vi ska bevisa vår hjälpsamhet med summor, så kan vi väl göra det. Jag hyr ut ett hus. Skillnaden mellan det jag blivit erbjuden och det jag tagit ut de senaste fem åren är ungefär 60 000 per år, då jag hellre väljer att hyra ut till barnfamiljer som kan få chansen att bo i hus utan att egentligen ha råd, än att hyra ut till de som vill hyra medan de bygger eget. Jag vill inte outa för mycket, men om det är viktigt för dig kan du höra av dig i PM så ska du få alla siffror.
Ja vi hittade en sådan tipp när vi köpte vårt hus. Ute bland granarna intill ett stenjäre låg taggtrådsrullar, moped delar, ett lastbilschassi och kollofantligt mycket mera. Utanför köksfönstret på en fd gräsmatta fanns det en gammal cement väderkvarn i delar nere i jorden som vi grävde fram och allt mellan himmel och jord. Plånböcker, glasögon.... Vid vedskjulet snubblade vi över ett element som stack upp. Mina föräldrar hade aldrig sån oreda på sin gård.L lbgu skrev:
Folk som smiter undan går aldrig säkra. Viktigt att de skall sluta med det, anser jag. Vill ej betala mer för att de fuskar.Hep skrev:
Ge upp nu. Du kommer inte kunna övertyga mig något annat än att du tolkar moral och lagar godtyckligt för att gynna dig själv.
Men visst, om vi ska bevisa vår hjälpsamhet med summor, så kan vi väl göra det. Jag hyr ut ett hus. Skillnaden mellan det jag blivit erbjuden och det jag tagit ut de senaste fem åren är ungefär 60 000 per år, då jag hellre väljer att hyra ut till barnfamiljer som kan få chansen att bo i hus utan att egentligen ha råd, än att hyra ut till de som vill hyra medan de bygger eget. Jag vill inte outa för mycket, men om det är viktigt för dig kan du höra av dig i PM så ska du få alla siffror.
Ett normalt förfarande du idkar. . Man väljer hyresgäst efter egna preferenser, om man kan det.
Andra hyr ut till andra kategorier tex pensionärer om tex huset är tip top renoverat om man vill ha mindre slitage. Andra hyr ut till studenter då man vill att de skall bli kortvariga.
Du ville veta om jag kunde tänka mig att ”ge” tio papp till någon okänd, bara för att de ”hade det sämre”. Jag berättar att jag ger bort det sexdubbla varje år av precis den anledningen. Då klämmer du ur dig att det bara är normalt. Du känner inte av någon uppförsbacke här?L L Jan skrev:Folk som smiter undan går aldrig säkra. Viktigt att de skall sluta med det, anser jag. Vill ej betala mer för att de fuskar.
Ett normalt förfarande du idkar. . Man väljer hyresgäst efter egna preferenser, om man kan det.
Andra hyr ut till andra kategorier tex pensionärer om tex huset är tip top renoverat om man vill ha mindre slitage. Andra hyr ut till studenter då man vill att de skall bli kortvariga.
Vill du fortsätta den här patetiska diskussionen är det bara att höra av dig direkt till mig. Tror inte att någon annan här är så road.
NäheHep skrev:
Du ville veta om jag kunde tänka mig att ”ge” tio papp till någon okänd, bara för att de ”hade det sämre”. Jag berättar att jag ger bort det sexdubbla varje år av precis den anledningen. Då klämmer du ur dig att det bara är normalt. Du känner inte av någon uppförsbacke här?
Vill du fortsätta den här patetiska diskussionen är det bara att höra av dig direkt till mig. Tror inte att någon annan här är så road.
Sexdubbla? Alltså 2^6? 640 000? Eller menar du sex gånger dvs 60 000 ? Fast det är imponerande det också 😀Hep skrev:
Hep skrev:
Du ville veta om jag kunde tänka mig att ”ge” tio papp till någon okänd, bara för att de ”hade det sämre”. Jag berättar att jag ger bort det sexdubbla varje år av precis den anledningen. Då klämmer du ur dig att det bara är normalt. Du känner inte av någon uppförsbacke här?