Det var likadant för oss när vi skulle bygga hus förra gången. Efter mycket funderingar skrev vi på för ett hus, och jag var jättelycklig men sambon fick värsta ångesten och var inte alls glad. Tillslut (efter mycket tårar) rev vi kontrakten, eftersom vi resonerade som så att det ska vara roligt för båda att bygga hus. Visst får det kännas nervöst och oroligt men det ska ändå vara mest positivt. Nu har vi funderat ett år och hittat en ny tomt (mycket bättre) och alla bitar har fallit på plats. Denna gången är det väldigt kul och spännande för oss båda. Min befaring från förra gången att "tar vi inte detta så får vi aldrig nåt hus" har kommit på skam. Och det blev bättre! Förhoppningsvis löser det sig för er också. Lycka till!
Precis så kändes det, ena glad den andre mer ångest än glädje.
Samt som du skriver, att tar man inte nu kommer det väl aldrig upp något nytt. Men nu får vi vila lite och titta på hemnet igen
Jag hoppas det finns något där ute för oss med.
Samt som du skriver, att tar man inte nu kommer det väl aldrig upp något nytt. Men nu får vi vila lite och titta på hemnet igen
Jag hoppas det finns något där ute för oss med.
Tror ni gjorde ett klokt beslut. Det är väl inte utan anledning vissa nybyggarområden brukar kallas som Göta kanal, skilsmässodiken... 
Nu har ni i alla fall "provkört" hur det är att bygga hus. Till nästa gång har ni massor med erfarenheter med er, och säkert bättre förutsättningar för att det ska bli rätt.
Det är stake i ett sådant beslut! ;D
Skulle vara intressant att se var i statistiken husbygge hamnar som orsak till skilsmässa/separation :
Nu har ni i alla fall "provkört" hur det är att bygga hus. Till nästa gång har ni massor med erfarenheter med er, och säkert bättre förutsättningar för att det ska bli rätt.
Det är stake i ett sådant beslut! ;D
Skulle vara intressant att se var i statistiken husbygge hamnar som orsak till skilsmässa/separation :
JAHA!!!!!
NU är man med igen...vad saker & ting vänder.
Efter "nej" så kändes det tydligen mer fel & ännu mer ont än innan...så nu blir det ja & det känns riktigt bra för oss båda (eller alla tre
).
Så nu blir det att ringa upp våra bankkontakter igen...känns ju som att räntorna är som bäst nu innan stormen drar igång.
NU är man med igen...vad saker & ting vänder.
Efter "nej" så kändes det tydligen mer fel & ännu mer ont än innan...så nu blir det ja & det känns riktigt bra för oss båda (eller alla tre
Så nu blir det att ringa upp våra bankkontakter igen...känns ju som att räntorna är som bäst nu innan stormen drar igång.
Kul att ni är med igen!
;D
Man har lov att ändra sig och fundera ytterliggare en vända! 8)
Man har lov att ändra sig och fundera ytterliggare en vända! 8)
Klicka här för att svara