T tobbetk skrev:
[bild] öppen mot port B

[bild] öppen mot port A
Eftersom du har lös nu och kan se in i Port A och B vrid axeln( troligtvis går de att snurra 360 grader. Ställ så att A eller B är stängt med att se in i porten , samt blås i AB så vet du, sen blir att ställa stopp på nästa port, då blir det lättare att kolla upp. Sen köra manuellt till värme och VV och se var motorn stannar. Själva käglan i ventilen kan vara vriden 180 grader och då blir det malfunktion. När du vet hur den ställer sig så dit med den och på med motorn så ska det fungera.

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
T tobbetk skrev:
Du kan vrida ventilen 360 grader utan att det tar stopp
okej.. Men ventil ska alltså bara ha
J jonaserik skrev:
Eftersom du har lös nu och kan se in i Port A och B vrid axeln( troligtvis går de att snurra 360 grader. Ställ så att A eller B är stängt med att se in i porten , samt blås i AB så vet du, sen blir att ställa stopp på nästa port, då blir det lättare att kolla upp. Sen köra manuellt till värme och VV och se var motorn stannar. Själva käglan i ventilen kan vara vriden 180 grader och då blir det malfunktion. När du vet hur den ställer sig så dit med den och på med motorn så ska det fungera.
Så här står min nu i vv produktion

• Mässingsventil med svart reglage och text, kopplad till rör, mot suddig mörk bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
T tobbetk skrev:
Så här står nu min när den gör vv

• Mässingsventil på rör, svart plastspak, mot dunkel bakgrund. Industriell, teknisk, närbild.
    Skapa konto
sebbe_j sebbe_j skrev:
okej.. Men ventil ska alltså bara ha

Så här står min nu i vv produktion
T tobbetk skrev:
Och vrider sig hit efter avslutad vv

• Mässingsventil med svart plastdetalj nära ett svart tyg, industriella detaljer, svagt upplyst.
    Skapa konto
Ser väl vettigt ut..blir det varmt i rätt ledning?

D Dilato skrev:
Ser väl vettigt ut..blir det varmt i rätt ledning?
Nånting gör att varmvattnet tappar temp fort och behöver värmas igen inom loppet av typ 25-30 min..Märker även att pumpen gör värme rätt segt

J jonaserik skrev:
Ska alltså ventilen jobba motsols? 45 grader för varje körning?

OK då ska röret till värmen bli kallt, blir det kallt, Du kan pm du vill stänga av VP 1 timma, då kallnar alla rör ner och vid start så blir rör varma. Går axeln att snurra 360 grader kan det bli fel om käglan hammnr fel

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
J jonaserik skrev:
OK då ska röret till värmen bli kallt, blir det kallt, Du kan pm du vill stänga av VP 1 timma, då kallnar alla rör ner och vid start så blir rör varma. Går axeln att snurra 360 grader kan det bli fel om käglan hammnr fel
va? Alltså mitt problem här är att mitt vv tappar värmen fort och att jag tycker det känns som att pumpen får arbeta hårdare än tidigare för att öka framledningstempen

Ja du...det står "Vridvinkel: 60°/360°"...mittåt...
Youtubelänken säger att den växlar varje 60°:

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Ja du...det står "Vridvinkel: 60°/360°"...mittåt...
Youtubelänken säger att den växlar varje 60°:
[media]
enligt den där filmen ska ju den runda delen vara bakåt vid värmeprod?

Ja du...vrid 60 grader och känn vilket rör som blir varmt...

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
Fotografen Fotografen skrev:
Ja du...vrid 60 grader och känn vilket rör som blir varmt...
allting är bara mysko =P.. för mitt stora problem är ju som sagt att mitt vv tappar värme fort och tycker inte att det värms upp till den temp jag vill ha det..

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.