Jag skall välja en badrumsradiator till mitt nyrenoverade ca 4 kvadratmeter stora badrum,
och det verkar ju i princip bara finnas ADAX och TEGOs modeller att välja mellan, och bara TEGOn är IP44 klassad, så det blir nog en sådan.
(Jag hade dock helst velat ha en svart radiator vilket bara ADAX har, men som sagt den är inte IP44 klassad, så det blir nog till att själv lacka om TEGOn svart).
TEGO har två modeller, en på 300W med måtten 32.5(l) x 40(h) cm, samt en större på 600W med måtten 52.5(l) x 40(h) cm, men vad som förvånar mig är att installationsanvisningen (
http://st.bygghemma.se/files/887e5890-7299-40ea-a097-6c23d783e56d/bruksanvisning.pdf) anger att med luftspalten inräknad så blir tjockleken hela
12 cm från väggen med dessa båda modeller, om jag tolkar det hela rätt...
Kan detta verkligen stämma?
En radiator som i sitt minsta utförande bara är 32.5 cm bred och 40 cm hög kan väl inte sticka ut hela 12 cm från väggen, det måste ju se groteskt ut!
(Min gamla utjänta Siemensradiator, dock inte IP44, var för övrigt bara ca. 7 cm tjock, inkl. luftspalt!)
Är det någon som kan ladda upp en bild på den lilla och/eller den stora TEGO badrumsradiatorn i sned vinkel framifrån, så att man kan se hur de ser ut i verkligheten?
(Om den verkligen sticker ut 12 cm från väggen så kan det ju inte vara den modellen som visas upp i alla annonser, utan istället den smalare radiatorn för vanliga rum...)