Lutar marken/berget mot huset så tycker jag det är självklart att köparen åsamkat sig problemet själv när han tog ner björkarna. Jag skulle inte gått med på någon uppgörelse om jag varit säljare. Skulle bli förvånad om köparen fått gehör för sitt krav i domstol.
 
-MH- skrev:
Du menar att det blir inget dolt fel, eftersom det "skulle kunna" vara ägarens eget fel? Låter osannolikt, men vad vet jag,

Om man vill hävda att ägarens handlande förvärrade situationen, så bör man nog ha en mer övertygande förklaring.
Nej, jag menar att säljaren kan förmodligen vara lugn, för det blir svårt för köparen att bevisa att det inte var hans eget fel.
 
Låter mer och mer som en skrölna, eller i alla fall en berättelse från bara ena sidan.
 
Klicka här för att svara
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.