T tompalito #1 Medlem · Stockholm · 177 inlägg 30 jul 2021 10:20 tompalito Medlem Stockholm 177 inlägg 30 jul 2021 10:20 #1 Halloj! Kollade in fritidshusets normcentral. Såg att elektrikern satt ändhylsa endast på nollan in i jordfelsbrytaren, inte på faserna. Varför har han endast satt den på nollan? Är det nödvändigt med ändhylsan?
Halloj! Kollade in fritidshusets normcentral. Såg att elektrikern satt ändhylsa endast på nollan in i jordfelsbrytaren, inte på faserna. Varför har han endast satt den på nollan? Är det nödvändigt med ändhylsan?
S stugan_i_skogen #2 Hobbyelektriker · Stockholm · 700 inlägg 30 jul 2021 10:46 stugan_i_skogen Hobbyelektriker Stockholm 700 inlägg 30 jul 2021 10:46 #2 https://www.byggahus.se/forum/threads/stifthylsa-aendhylsa-rk-6mm2.422806/