C
R Rubb skrev:
Kan man byta språk till engelska på .se-sidan?
Är ju inte lätt att hitta det man söker med denna katastroföversättning.
Du kan söka på engelska utan att byta språk. Verkar som att man får träff även på produktbeskrivningens originalspråk, vilket dock inte alltid är engelska. Du kan också söka på artikelnumret från någon av de andra Amazon-sajterna. Det är densamma på alla sajter, däremot säljs långtifrån alla produkter på amazon.se.

• Gilla
Rubb och 1 till
  • Laddar…
Skynda fynda!
Svartbrun IKEA MICKE skrivbord med öppna lådor och synlig kabelhantering, för hemmakontor.

Svartbrunt skrivbord, öppen låda med anteckningsblock och kontorsmaterial, pris och info.

• Haha
  • Gilla
tobbbias och 3 till
  • Laddar…
Citatet i filmen Forrest Gump borde ha varit:
"Life's like a box with a battery, you never know how many Ah you gonna get"
Produktinformation för Bosch Professional 12V systembatteri GBA 12V 6,0Ah och prisuppgifter.

• Gilla
  • Haha
tobbbias och 2 till
  • Laddar…
Det är ju känt sedan åtminstone tio år att filestorage och batterier köper man inte på Amazon och eBay. Nu gör jag det ändå, men det kräver en hel del efterforskning innan man vågar beställa.

• Gilla
tompaah7503
  • Laddar…
  • Falsk extern hårddisk öppnad för att visa metallvikter och minimal kretskort i stället för lagring.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Falsk extern Samsung hårddisk på ett bord som påstås vara 500 GB men är en pappersvikt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
Är det någon mer än jag som har problem med att välja faktura vid beställning?
Tidigare kunde jag alltid välja faktura. Men nu går det inte längre, någon mer?

B
iwe iwe skrev:
Japp, Amazon tog bort valet.

B breakman skrev:
Japp, Amazon tog bort valet.
Tack!
Hmm okej, märkligt. Måste ha missat den infon. Skickade dom ut om det?

B
iwe iwe skrev:
Tack!
Hmm okej, märkligt. Måste ha missat den infon. Skickade dom ut om det?
Har inte sett att de skickat ut någon info. Bara noterat att valet är borta och att jag läst på något ställe att de tagit bort det pga missbruk.

iwe iwe skrev:
Varför ska man överhuvudtaget betala på faktura?
Finns inte pengar på kortet idag, köp en annan dag?

• Gilla
Immobil och 1 till
  • Laddar…
D Daaaaaniel skrev:
Självklart går det fortfarande att handla med kortet. Var väl mest nyfiken på orsaken inaktiveringen.

D Daaaaaniel skrev:
Förskottsbetalning brukar inte direkt rekommenderas här. ;)

D Daaaaaniel skrev:
Man bör använda ett kreditkort för att få det utökade konsumentskydd som Konsumentkreditlagen ger vid kreditköp och då "finns det" aldrig pengar på kortet. ;)

Mikael_L
Jaha, vad säger den samlade forummenigheten om Amazon, nu när den varit igång ett tag här i landet?
Jag är ...nästan.. på väg att göra en beställning ...
Men det inbegriper även en registreringsprocedur, sånt är jag lite lätt allergisk emot.
Brukar undvika så länge jag inte ser en bra uppsida, jag vill inte vara registrerad på allsköns ställen och bli floodad med en massa skitpost etc.

Så innan jag går vidare, ge mig några fördelar och nackdelar med Amazon, som jag kan tugga på en stund!

Mikael_L Mikael_L skrev:
Jaha, vad säger den samlade forummenigheten om Amazon, nu när den varit igång ett tag här i landet?
Jag är ...nästan.. på väg att göra en beställning ...
Men det inbegriper även en registreringsprocedur, sånt är jag lite lätt allergisk emot.
Brukar undvika så länge jag inte ser en bra uppsida, jag vill inte vara registrerad på allsköns ställen och bli floodad med en massa skitpost etc.

Så innan jag går vidare, ge mig några fördelar och nackdelar med Amazon, som jag kan tugga på en stund!
Fördelar: utbudet och priserna. Beställde nyss 40 st S-bag till dammsugaren, en liten knipex avbitartång och två schuko; en kontakt och ett uttag (made in Germany) för att renovera en skarvsladd, för totalt 550 spänn.. Bara dammsugarpåsarna hade kostat 400 spänn i Svedala...

Nackdelar: de skickar faktist en del reklammail som är halvkonstiga... Ofta för saker man nyss köpt...

• Gilla
Tule54 och 2 till
  • Laddar…
Den i särklass mest uppenbara fördelen är väl priset, när det nu är ett bra pris. Annars ser jag ingen större skillnad på Amazon och "alla andra" e-handlare. Oftast funkar det som det ska och enstaka gånger kan det strula. Jag har inte tillräcklig erfarenhet av "masshandel" för att ha någon åsikt om Amazon är bättre eller sämre än andra.

• Gilla
Elefant och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.