240 317 läst ·
1 644 svar
240k läst
1,6k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
Du kan söka på engelska utan att byta språk. Verkar som att man får träff även på produktbeskrivningens originalspråk, vilket dock inte alltid är engelska. Du kan också söka på artikelnumret från någon av de andra Amazon-sajterna. Det är densamma på alla sajter, däremot säljs långtifrån alla produkter på amazon.se.R Rubb skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 18 359 inlägg
Det är ju känt sedan åtminstone tio år att filestorage och batterier köper man inte på Amazon och eBay. Nu gör jag det ändå, men det kräver en hel del efterforskning innan man vågar beställa.
Inte ens i fysisk affär är man säker, i vart fall inte i Kina. Här är en klassiker om snubben som trodde sig göra ett fynd på en bärbar hårddisk.
https://www.neowin.net/news/fake-chinese-500-gb-external-drive-is-one-clever-paperweight-literally/
https://www.neowin.net/news/fake-chinese-500-gb-external-drive-is-one-clever-paperweight-literally/
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
B
breakman
Hobbyelektriker
· Västernorrland
· 1 765 inlägg
breakman
Hobbyelektriker
- Västernorrland
- 1 765 inlägg
Förskottsbetalning brukar inte direkt rekommenderas här.D Daaaaaniel skrev:
Man bör använda ett kreditkort för att få det utökade konsumentskydd som Konsumentkreditlagen ger vid kreditköp och då "finns det" aldrig pengar på kortet.D Daaaaaniel skrev:
Jaha, vad säger den samlade forummenigheten om Amazon, nu när den varit igång ett tag här i landet?
Jag är ...nästan.. på väg att göra en beställning ...
Men det inbegriper även en registreringsprocedur, sånt är jag lite lätt allergisk emot.
Brukar undvika så länge jag inte ser en bra uppsida, jag vill inte vara registrerad på allsköns ställen och bli floodad med en massa skitpost etc.
Så innan jag går vidare, ge mig några fördelar och nackdelar med Amazon, som jag kan tugga på en stund!
Men det inbegriper även en registreringsprocedur, sånt är jag lite lätt allergisk emot.
Brukar undvika så länge jag inte ser en bra uppsida, jag vill inte vara registrerad på allsköns ställen och bli floodad med en massa skitpost etc.
Så innan jag går vidare, ge mig några fördelar och nackdelar med Amazon, som jag kan tugga på en stund!
Allvetare
· Västra götaland
· 10 409 inlägg
Fördelar: utbudet och priserna. Beställde nyss 40 st S-bag till dammsugaren, en liten knipex avbitartång och två schuko; en kontakt och ett uttag (made in Germany) för att renovera en skarvsladd, för totalt 550 spänn.. Bara dammsugarpåsarna hade kostat 400 spänn i Svedala...Mikael_L skrev:
Jaha, vad säger den samlade forummenigheten om Amazon, nu när den varit igång ett tag här i landet?
Nackdelar: de skickar faktist en del reklammail som är halvkonstiga... Ofta för saker man nyss köpt...
Den i särklass mest uppenbara fördelen är väl priset, när det nu är ett bra pris. Annars ser jag ingen större skillnad på Amazon och "alla andra" e-handlare. Oftast funkar det som det ska och enstaka gånger kan det strula. Jag har inte tillräcklig erfarenhet av "masshandel" för att ha någon åsikt om Amazon är bättre eller sämre än andra.