252 775 läst ·
1 776 svar
253k läst
1,8k svar
Amazon Sverige har slagit upp portarna
Ja, vanligt SEB mastercard. Inget strul någon annanstans än amazon, så jag tvivlar starkt på att det är något fel på kortet.Alfredo skrev:
Tror det har att göra med amazons udda hantering av 3D-secure eller vad det heter. På alla andra ställen får man upp (den eventuella) bankid-signeringen direkt i samband med betalningen. Hos amazon går köpet alltid igenom direkt, men om banken vill att transaktionen signeras får man i efterhand meddelande från amazon att betalningsmetoden måste verifieras. Detta har funkat bra tidigare, men sedan en tid tillbaka släpper den ibland inte beställningen efter bankid-signering, utan den "fastnar" i läget att betalningen måste signeras. Det är iallafall så det funkar för mig.
Inte ett debitkort/bankkort hoppas jag!? 😳C cpalm skrev:
Jag kan inte komma ihåg att jag någonsin fått någon extra verifiering. Har jag det så var det länge sedan. Köpen brukar bara gå igenom utan någon extra koll... På gott och ont antar jag...C cpalm skrev:
Det är väl där det skiljer sig antar jag. Gissar att jag i snitt får signera typ vartannat köp och att det beror på bankens policy, belopp, inköpsställe osv.Alfredo skrev:
j.f.s
Elektroniktokig
· Dalarna
· 1 278 inlägg
j.f.s
Elektroniktokig
- Dalarna
- 1 278 inlägg
Har du handlat från en annan Amazonsida? Alltså Amazon.de eller liknande? Kolla i så fall om du lyckats aktivera Prime där. Har nämligen jag gjort en gång så hade dubbla dragningar helt plötsligt men kundtjänst var snabba och visade mig i rätt riktning.Dan_Johansson skrev:
Det var tydligen mer avancerat än jag trodde... (Och typ "mitt eget fel")
Jag skulle skaffa "Hayo" för att frugan skulle se nån serie.. det gick inte att verifiera kortet för att betala i appen, och sen dess verkar jag inte haft Prime..
Trots att jag betalat via faktura varenda gång hittills... 🤯
[bild]
1 av 3 artiklar från förra beställningen kom en söndag, med Airmee, utan konstigheter.C cpalm skrev:
Och imorgon ser det ut som kommer levereras någon av de sakerna från veckans Prime Days, också med Airmee.
Trist dock att Amazon inte kan hålla vad de lovat i ditt fall, i mitt fall ser det ut som varorna levereras före planerat datum.
Får lov att korrigera, ser ut som hela beställningen kommer imorgon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
Det händer ibland. Även här imponerar Amazon. Du får pengarna tillbaka medan de utreder vad som hänt. Har hänt mig ett par gånger. Eftersom snabb leverans är viktigt för kunderna så inser de att snabb återbetalning också är viktigt.C cpalm skrev: