Jag fick mina två portar igår, altt fungerade klockrent och de såg helt ok ut, bra packade och skyddade.

Jag har inte sett dem live förut och jag blev inte imponerad så att jag ramlade omkull direkt. Jag hade nog varit lite tvär om jag betalat 1850 spänn för en enhet. Ganska plastiga och man vill bara hoppas att friktionen håller ett köks livstid.

Funktionen är dock kanon (imponerarfaktorn ska man ju inte glömma) och jag ska ha minst en i det nya köket.

Jag var tvungen att exprementera med en direkt så jag borrade ett hål i en gammal bit bänkskiva som jag hade. Av ren tur hade jag rätt storlek på hålborr hemma också, 102 mm. Det såg jäkligt trevligt ut får jag säga! :)

På det området vill jag tipsa om Byggmax där mitt set är köpt:
http://www.byggmax.se/htm/produkt_view_3.asp?ProdID=1455

För 40 spänn så får du med rätt dimension för en Powerport.

Jag återkommer med lite bilder...

Kul att du blev nöjd! Jag tror många uppskattar direktinfo om ditt "risky" internet köp, det är ju trots allt lite chansning.
/Ulle

Powerport verkar ju lite intressant. Men hur har ni löst det, ni som har den? Har ni lådor som inte är då djupa, eller? Den lär ju stjäla plats från skåpet under.

Jag funderar också lite på ström till köksön, och lutar nog mest åt några fasta kontakter på utsidan ena kortsidan, men så hittade jag denna tråd. :-) Dock ser jag ingen risk med att en småtting drar ut sladden till mixern om den är i draghöjd, vad händer, jo den stannar, inte småttingen alls utan mixern. Så får man stoppa i sladden igen. ;D

Sant. Vattenkokare dock helt avskaffad sen induktionsspisen var inköpt. ;D

(Kaffekokare finns ingen här i hushållet eftersom vi inte dricker kaffe.)

Jag gillar fortfarande Powerportidéen, men tveksam hur man får till en bra installation i en köksö.

Ingen snygg fördelare som går att hänga ned från taket?

plf66: jag tycker personligen att en PP är en optimal lösning till en köksö, nedsänkt i bänkskivan, det bli ju kanon! Förutsättningen är förstås, som du nämnde, att det finns ett utrymme under bänkskivan där porten får husera.

Här kommer lite bilder på en av mina portar. Monterad i den överblivna bänkskivedelen.

Nedsänkt, med och utan kabel i uttag:
pp_trad2.jpg

Halvt utdragen:
pp_trad1.jpg

Från baksidan samt en skiss. Här ser man funktionen: den svarta ringen gängas och låses fast mot bänkskivan.
pp_trad3.jpg

Jag kan också passa på att säga att anslutningskabeln kommer med stickkontakten (allt jordat) omonterad, i alla fall på mina enhter. Inga problem förstås och tanken är väl att underlätta vid installation.

T
Har nu beställt en PowerPort med tre uttag på ebay.de. 750 kr inklusive frakt gick kalaset på, halva priset jämfört med Theofils beslag 8-)

Hoppas nu den dyker upp :P

Är lite sugen på en powerport men är tveksam till den av en anledning: Är det inte svårt att rengöra den? För eler senare spiller man ut mjöl eller någon vätska på bänken. Hur får man bort det ur sin powerport?

T
peroande skrev:
Är lite sugen på en powerport men är tveksam till den av en anledning: Är det inte svårt att rengöra den? För eler senare spiller man ut mjöl eller någon vätska på bänken. Hur får man bort det ur sin powerport?
Sitter ju ett lock ivägen och om nu det tvunget ändå skulle komma ner något så kan man ju bara montera bort den och rengöra ::)

Nu har jag shoppat två stycken via ebay, kändes sådär måste jag säga, har inte riktig koll på vad jag sysslade med, men två stycken är beställda, det jag är osäker på är fraktkostnaden, som inte specificerades på ett sätt jag hade hoppats på, men det blir väl bra... :) Om det går åt skogen återkommer jag, precis som jag gör om det mot förmodan skulle gå som jag vill...

T
Min blev skickad igår så då har man kanske den på tisdag som bäst.

För dom som inte känner sig bekväma med att handla på ebay och använda PayPal osv, så kan jag tipsa om en tysk nätbutik som säljer Powerporten billigt, kostar €63,95 + frakt €14,80 där.

http://www.kuechenkonsum.de/

Nu har jag fått mina powerports, måste berömma butiken, som heter cks-kuechen och ligger under tyska ebay. Powerporten kostade lite mer, 69 euro, men bara 7.50 i frakt, så totalt 153 euro för två stycken inklusive frakt. Totalt drogs 1429.54 från mitt konto.

Jag började med att göra fel när jag beställde ::) jag lyckades missa frakten, tydligen dög inte min skoltyska. Det man skulle ha gjort var att beställa, sedan kolla mail, för där stod det vad frakten skulle bli, sedan skulle man manuellt ha lagt till den. Jag missade det och frakten blev noll... Jag mailade dem och på måndag eftermiddag (jag beställde söndag kväll) fick jag svar att jag via deras e-mail kunde betala 15€ på paypal. Fixade det på tisdag mitt på dagen (var på tjänsteresa när mailet kom). Idag torsdag damp powerportsen ner välförpackade och med bra beskrivning. Jag kommer att leta efter andra detaljer på den butiken, fantastisk service måste jag säga. Hoppas jag kan inspirera fler att våga beställa, jag var själv lite skeptisk...

T
Skumt, jag har inte fått mina från "kueche99", beställde i lördags. Visserligen står det att frakten tar 6-8 dagar med DHL.

Fast dina kom ju jättesnabbt, kan det bero på något med fraktpengar som i ditt fall, i och för sig inte eftersom pengar är dragna inklusive frakt från mitt konto.

Men i konfirmationsmailet står det bara kostnaden för Power Porten, hmmmmm.....

Väntar väl några dagar till sedan får man väl maila dom, min skoltyska är inte heller något vidare :-[

tank77 skrev:
Skumt, jag har inte fått mina från "kueche99", beställde i lördags. Visserligen står det att frakten tar 6-8 dagar med DHL.

Fast dina kom ju jättesnabbt, kan det bero på något med fraktpengar som i ditt fall, i och för sig inte eftersom pengar är dragna inklusive frakt från mitt konto.

Men i konfirmationsmailet står det bara kostnaden för Power Porten, hmmmmm.....

Väntar väl några dagar till sedan får man väl maila dom, min skoltyska är inte heller något vidare :-[

Köpte en Powerport av "kueche99" för ett par månader sedan.Kommer i håg att frakten tog drygt en vecka (9dagar).
Så jag tror att du kan vara lugn :)

Ursäkta men vad tusan är en Pay Pal??

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.