32 175 läst ·
154 svar
32k läst
154 svar
alternativ ved ( träspill från firma )
Hobbyelektriker
· Värmland, Molkom
· 26 871 inlägg
Det där brinner ju bra!
Värmde upp huset under flera åt med liknande "ved" , engångs pallar , möbler etc..
Jag skulle inte gå tillbaka, men om det är kapat och du inte behöver lägga så mycket jobb på det , kommer du värma huset billigt. Men det brinner (för mig i allafall) mycket fort.
Den pannan jag eldade i så fick man lägga ett nytt ilägg var 15-20 min
Tänk bara på att plocka ut ev spikar efter varje ilägg , själv förstörde jag mina roster efter en vinter......
Jag skulle inte gå tillbaka, men om det är kapat och du inte behöver lägga så mycket jobb på det , kommer du värma huset billigt. Men det brinner (för mig i allafall) mycket fort.
Den pannan jag eldade i så fick man lägga ett nytt ilägg var 15-20 min
Tänk bara på att plocka ut ev spikar efter varje ilägg , själv förstörde jag mina roster efter en vinter......
Nu måste jag bara hitta på en variant där man tömmer bingen lätt
Prova o tippa kärran men det hände inte så mycket, bakbalken tar i
Bästa hade ju varit o gett firman ett antal bingar som sedan bara rullar runt under året.
Ett alt var med byggställning
Vad finns det mer?
Bygga en ramp som man backar upp på och sedan tippar innehållet i en ny binge?
Tror det är all hantering som bökar till det här 😇
Prova o tippa kärran men det hände inte så mycket, bakbalken tar i
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Bästa hade ju varit o gett firman ett antal bingar som sedan bara rullar runt under året.
Ett alt var med byggställning
Vad finns det mer?
Bygga en ramp som man backar upp på och sedan tippar innehållet i en ny binge?
Tror det är all hantering som bökar till det här 😇
Du får gräva en grop i stället för en ramp och tippa ner veden.
Ut och kolla hos någon bonde om du inte kan få köpa ett gammalt rullband till halm/ hö och låt denna tömma genom taket till vedboden.
Är det en vanlig pall under vedbingen kanske du kan dra ut den från släpet med en palldragare .
Ut och kolla hos någon bonde om du inte kan få köpa ett gammalt rullband till halm/ hö och låt denna tömma genom taket till vedboden.
Är det en vanlig pall under vedbingen kanske du kan dra ut den från släpet med en palldragare .
Vanlig EU pallMicro skrev:
Palllyftare har jag
Försök att bygga en liten ramp (flack) så du kan dra av lådan smidigt.
Du kan ge dig på.. att bara för du har last på flaket så inträffar det säkert något så du måste ha släpan igen direkt..
Försöker alltid ha släpan olastad hemma .
Du kan ge dig på.. att bara för du har last på flaket så inträffar det säkert något så du måste ha släpan igen direkt..
Försöker alltid ha släpan olastad hemma .
Ha ha du läser mina tankarMicro skrev:
Har massor av skräp som ska till tippen
Bäst hade ju varit om dom redan på firman kunde tippa rätt i släpet med trucken
Ja, hade varit grymt med en sådanMicro skrev:
Försökte känna lite på dom genom att föreslå att jag kör dit Bnc bingar men dom tackade nej till det.
Då hade jag hämtat en full, lastat av en tom, den fulla ställer jag hemma inför vintern och sen skaffar jag en till tom osv .
Efter 1 år så har man ju hela uppsättningen och då rullar dom bara runt.