Hejsan jag har 2 kvm tak och snedvägg som skulle behövas målas vit i badrum och jag tog fram våtrumsfärgen (Baufix köks och våtrumsfärg) som har sått oanvänd och oöppnad i ett par år och tänkte måla med den, men den tycks inte vilja blanda sig. Som vatten på ytan och tjockt på botten.
Och eftersom jag har en massa andra färgburkar ståendes tänkte jag kolla om det går och använda någon annan färg? om någon har testat det? Har inte någon större lust till att köpa en till burk med färg som kommer lämnas halvfull och gå till spillo.
Tex: Cuprinol dörr- och fönsterfärg, Alcro Servalac Finess halvblank lackfärg trä & metall, Beckers isolerfärg, Nordsjö Bindoplast ( vägg& tackfärg) och en del diverse tak och väggfärger, hammarlack och metallfärger.

Tack på förhand!

Vilken glans på Bindoplast? Är den 20 eller mer så går det bra, Annars är nog Servalacen ditt bästa väl, inte korrekt by the book men fungerar.

• Gilla
Någotmåstehända
  • Laddar…
Martin321 Martin321 skrev:
Vilken glans på Bindoplast? Är den 20 eller mer så går det bra, Annars är nog Servalacen ditt bästa väl, inte korrekt by the book men fungerar.
Bindoplast 7, så det är nog inget bra val. Testar den andra istället. Precis! det är väll inte helt textbok men det betyder inte att det inte kan funka ;) är ju inte heller någon stor yta och det är inte precis i duschutrymmet heller. Tack så mycket :)

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.