50kr för en putshake låter mycket i mina öron. Finns det något alternativ till detta som man kanske kan fixa relativt enkelt själv?

20 kr styck ok nice, nu är det bara 180 kr mer jag måste betala i bränsle :)

Finns det inget jag kan använda mig av för att göra egna eller så? typ bocka armeringsjärn man kan få gratis som spill eller så?

Om 20:- styck är för dyrt kanske man ska lägga projektet på is och kraftsamla lite mer.

Stefan N skrev:
Om 20:- styck är för dyrt kanske man ska lägga projektet på is och kraftsamla lite mer.
Problemet för TS är nog att det inte finns Biltema i Ö-vik.

Men att slå fast brädan kan man göra med ett par spik eller plugga och skruva om man nu inte vill köpa ett par putshakar som håller flera i generationer....

A
Klart man kan bocka till ett par bitar armeringsjärn och spetsa till. Men innan man fått till en hållbar form på järnen och spetsat dom så har man gjort av med betydligt mer pengar i tid.

Då tolkar jag det som att det inte finns något enkel billigt alternativ med enkel justering.

P
Köp inte biltemas i allafall då de är rätt kassa ... spetsen går av för ingenting

Mura upp banor att dra av mot så slipper du alla problem och klart mest ekonomiskt!

schmakita skrev:
Mura upp banor att dra av mot så slipper du alla problem och klart mest ekonomiskt!
Putshakarna har man när man tex murar ytterhörn. Banor har du när du putsar mitt på väggen.

• Gilla
schmakita
  • Laddar…
oceanis skrev:
Putshakarna har man när man tex murar ytterhörn. Banor har du när du putsar mitt på väggen.
Man lär sig nåt varje dag! :thumbup:

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.