L logic skrev:
Du kan ju alltid skära upp och tejpa igen påsen med silvertejp, för att på så sätt använda mer än en gång. Jag hade inte vågat stoppa i andra typer av påsar, vore ju trist om man skadar dammsugaren. Det blir ju betydligt dyrare än vad man sparar på billiga påsar.
Har provat att tömma när jag haft kris men det slutade med att hela insidan blev full med damm. :(

Turligt nog är konstruktionen av filter mm mycket bra så den tappade bara sugkraften när insidan och filtren blev fulla. Så jag är inte orolig över att prova en icke original påse.

Köpte ett pack och själva påsen är bra. Tyvärr är den för 36 så den är lite för stor så den kommer inte att bli fylld optimalt.

Reklamationer är inte deras starka sida...

R Robert-san01 skrev:
Köpte ett pack och själva påsen är bra. Tyvärr är den för 36 så den är lite för stor så den kommer inte att bli fylld optimalt.

Reklamationer är inte deras starka sida...
hmm reklamera.. mao påsarna fungerade inte i praktiken till en 26a? Så att dom skrev en del om att den påsen var lite större än den vanliga... kanske för att skydda sig mot just reklamationer..

Ni festoolägare är ju roliga :). Först köper ni en jättedyr dammsugare för hur många tusenlappar som helst och sen köper ni fulpåsar för att spara några ynka kronor?

Med glimten i ögat ;)

• Gilla
Dan_Johansson och 5 till
  • Laddar…
Nimajneb Nimajneb skrev:
hmm reklamera.. mao påsarna fungerade inte i praktiken till en 26a? Så att dom skrev en del om att den påsen var lite större än den vanliga... kanske för att skydda sig mot just reklamationer..
Den funkar, men inte lika bra. Den inte går att fylla lika mycket och sugkraften kommer att bli sämre på slutet.

Lite komiskt är att det står på förpackningen att de är till 36.

mexitegel mexitegel skrev:
Ni festoolägare är ju roliga :). Först köper ni en jättedyr dammsugare för hur många tusenlappar som helst och sen köper ni fulpåsar för att spara några ynka kronor?

Med glimten i ögat ;)
Nu handlar det om hundratals kronor för ett fem-pack

R Robert-san01 skrev:
Den funkar, men inte lika bra. Den inte går att fylla lika mycket och sugkraften kommer att bli sämre på slutet.

Lite komiskt är att det står på förpackningen att de är till 36.
Dom verkar sälja samma påse till 26an o 36an. Förvisso behöver det inte vara en nackdel om inte påsen går att fylla till max då dammsugaren blir så j....a tung när påsen blir full

Obs! När jag beställde för ett par månader sedan skickade de från en kanalö som inte ingår i EU. Blir mao ganska mycket dyrare med postens avgifter, moms o tull. Tycker det är jättedåligt av ett företag i Nedeländerna att inte vara mera tydliga med detta på hemsidan (har talat om det för dem men de verkade måttligt intresserade av att uppdatera sin hemsida och göra den infon tydligare....).

A Andreas5 skrev:
Obs! När jag beställde för ett par månader sedan skickade de från en kanalö som inte ingår i EU. Blir mao ganska mycket dyrare med postens avgifter, moms o tull. Tycker det är jättedåligt av ett företag i Nedeländerna att inte vara mera tydliga med detta på hemsidan (har talat om det för dem men de verkade måttligt intresserade av att uppdatera sin hemsida och göra den infon tydligare....).
mmm, det står förvisso på taskig google translate svenska i deras villkor:
"7.3 Konsumenten är ansvarig för extra kostnader av leveransen av godset, så som postavgifter eller tulltaxor" vilket låter synnerligen oseriöst.
Nä, jag får nog leta vidare efter en seriös säljare.

Verkar finnas en del på Amazon.de där vissa levererar till Sverige och även någon med Amazon fri frakt.Får väl även kolla eBay o se vad dom gamla hedliga drakarna där har att erbjuda.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.