7 788 läst ·
25 svar
8k läst
25 svar
Alternativ till festool dammsugarpåsar
Sida 1 av 2
Googlade lite och hittade dammsugarpåsar och fick ett tips om ett annat alternativ. Dom ser lite annorlunda ut vid jämförelse. Undrar om det är samma typ av filtermaterial, microfleece polska och nonvowen svenska. Svenska verkar lite billigare än dom polska. Utan att ha kollat frakten från någon av dom.
Pappret runt anslutningen ser bättre i alla fall större på den polska varianten. Men det kanske inte har någon praktisk betydelse.
Vad tror ni kloka forum medlemmar.
Pär
Pappret runt anslutningen ser bättre i alla fall större på den polska varianten. Men det kanske inte har någon praktisk betydelse.
Pär
Redigerat:
Sådärja, nu har du ju fått in länkarna riktigt snyggt i texten. 
Men bägge länkarna går till samma polska sida, av texten att döma så skulle den första gå till en svensk sida? Eller är det jag som missförstår?
Hursomhelst så kom tipset lägligt. Jag var just på gång att beställa påsar till min CTL22 men tyvärr verkar den polska sidan inte ha några till denna.
Men bägge länkarna går till samma polska sida, av texten att döma så skulle den första gå till en svensk sida? Eller är det jag som missförstår?
Hursomhelst så kom tipset lägligt. Jag var just på gång att beställa påsar till min CTL22 men tyvärr verkar den polska sidan inte ha några till denna.
Tack för det. Tyvärr inga påsar till CTL22, bara en rekommendation att jag skall köpa till diverse doftpinnar 
Men priset på påsarna till CTL26 var ju klart intressant om man har en sådan. Till CTL22 brukar priset ligga runt 75 kr/påse om man köper 5-pack, jag gissar att det är ungefär sammaför CTL26?
Undrar hur dessa påsar står sig mot originalpåsarna?
Men priset på påsarna till CTL26 var ju klart intressant om man har en sådan. Till CTL22 brukar priset ligga runt 75 kr/påse om man köper 5-pack, jag gissar att det är ungefär sammaför CTL26?
Undrar hur dessa påsar står sig mot originalpåsarna?
Medlem
· Nuevo Estockholmo
· 3 529 inlägg
WTF!
10 påsar till Festool Midi för 155 kr!
Brukar betala 275 kr för 5 st.
Beställer ett paket så får vi se om de passar/funkar
10 påsar till Festool Midi för 155 kr!
Brukar betala 275 kr för 5 st.
Beställer ett paket så får vi se om de passar/funkar
pär h skrev:Googlade lite och hittade dammsugarpåsar och fick ett tips om ett annat alternativ. Dom ser lite annorlunda ut vid jämförelse. Undrar om det är samma typ av filtermaterial, microfleece polska och nonvowen svenska. Svenska verkar lite billigare än dom polska. Utan att ha kollat frakten från någon av dom.
Pär
Svenska frakten verkar vara svårslagen,
Jag har som sagt använt polska påsarna till min Metabo ASR 2025, har inte haft några problem. Sen säger inte det mycket om hur de förhåller sig till Festool original ...DustDeal.se skrev:
Kanske ändå inte en helt orimlig tanke. Jag tröttnade på att leta och behövde verkligen påsarna nu så jag åkte iväg och handlade över disk igår. 5 påsar till CTL 22 för "endast" 506 kronor! :eek:pär h skrev:
Det kanske är dags att fundera en vända till på en cyklon nu när de går att köpa billigt. Å andra sidan så är det ju smidigt och enkelt med påse.
Påsar i Sverige tömmer verkligen plånboken. Brukar köpa ett par paket från Gerschwitz när man ändå beställer annat. Då blir de inte orimligt dyra. Sedan kanske ska tilläggas att jag kör cyklon i verkstan så det är barra byggsugaren (CTL MIDI) som jag förbrukar påsar i.
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Gammal tråd... Är det någon som har fler förslag på ersättningspåsar till Festoll 26?
Jag har inte testat dom själv då jag använder så lite påsar att jag kan lika gärna köpa orginal men hittade dessa på ebay.
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/282828007258
https://rover.ebay.com/rover/0/0/0?mpre=https://www.ebay.com/ulk/itm/282828007258
Självbyggare
· Stockholm
· 10 261 inlägg
Har övervägt att köpa den öppningsbara påsen, men det tar emot att köpa en dammsugarpåse för typ 1200kr. 
Gör inte heller av med mer än någon per år så jag köpte ett pk från Polen. Får se hur de funkar.
Gör inte heller av med mer än någon per år så jag köpte ett pk från Polen. Får se hur de funkar.
Du kan ju alltid skära upp och tejpa igen påsen med silvertejp, för att på så sätt använda mer än en gång. Jag hade inte vågat stoppa i andra typer av påsar, vore ju trist om man skadar dammsugaren. Det blir ju betydligt dyrare än vad man sparar på billiga påsar.