Har någa punkter under stommen till uterummet som ja skulle vilja stärka upp med plint. Underlaget är antingen berg/mackadam eller mackadam (ingen risk för tjäle då det ligger ner till berg). finns det något bra alternativ till att gjuta såhär vintertid?

Hade varit smidigt med en galvad stötta med rejäl fot som man bara satte i mackadammet alternativt borra ner i berget?

Krångla inte till det. Det går att gjuta även vintertid. Eftersom du bor i VG så bör det inte vara allt för svårt att invänta några dagar med lite varmare väder. Lägg på lite isolering direkt efter du gjutit så kommer betongen att producera tillräckligt med värme när den härdar för att fungera. Dock kanske du inte skall belasta den förrän det varit några veckor med 10 plusgrader.

jovisst löser ja det med gjutningen men det va ju för att göra det ännu enklare för mig som ja ville bara sätta nått justerbart på mackadammet :).typ som bilden visar fast en rejälare pjäs så det är en mer permanent lösning... Får ju inget mervärde i att gjuta massa...

• Justerbar stolpsko monterad på mackadam under träregel för byggprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
det kan ju dessutom dröjja många veckor innan det är över 10 grader i några dagar...

Billigast är väl att ta en gammal skruvdomkraft och en trädgårdsplatta. Sedan tar du och skyddar allt med en svart sopsäck. Jag antar att det börjat svikta eftersom du låter som du har bråttom? Detta är ju såklart temporärt men lär hålla vintern ut. Så kan du gjuta till våren istället.

Nä det sviktar inte. Ska ju bygga golvbjälklag inom några veckor så ja vill få klart allt snarast. Lär väll bli att gjuta om det inte finns några andra permanenta alternativ.

A Arne999 skrev:
Asså rent tekniskt så skulle ju detta funka i all evighet eller? en aluminiumburk tar 200år för naturen att bryta ner så två av dessa under uterummet lär ju hålla mitt liv ut... kanske inte fackmannamässigt korrekt :)

[länk]
Det funkar säkert.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.