1 280 läst · 3 svar
1k läst
3 svar
Altanstolpe av 2 st 45x95 NTR AB
Ska börja att sätt upp bärlinor i mitt altanbygge i olika nivåer från 1,5m ner till 0,5m.
Planen var att skruvlimma 2st 45x95 och såga av den ena kortare för att ställa bärlina på och fästa i den andra.
Men finns bara NTR AB 45x95 om man inte specialbeställer. Som jag förstår ska man använda NTR A för stommen på en altan.
Kommer det bli problem att använda NTR AB som stolpar och jag ska specialbeställa alt använda vanlig 95x95 och jacka ur?
Hur har ni andra gjort som använt 45x95 som stolpar?
Planen var att skruvlimma 2st 45x95 och såga av den ena kortare för att ställa bärlina på och fästa i den andra.
Men finns bara NTR AB 45x95 om man inte specialbeställer. Som jag förstår ska man använda NTR A för stommen på en altan.
Kommer det bli problem att använda NTR AB som stolpar och jag ska specialbeställa alt använda vanlig 95x95 och jacka ur?
Hur har ni andra gjort som använt 45x95 som stolpar?
Plintgrund här oxå. Men har du använt 2 st 45x95 som stolpe? Är ju väldigt mycket smidigare än att jacka ur en 95 stolpe. Men verkar bara finnas ntr ab 45x95.Mazen skrev:
Jag har kört på samma sätt som du tänker, NTR AB är inga problem då det är ovan Mark.D DanneH skrev:
Viktigare att regeln är C24 klassad för att klarar konstruktionen..
https://www.beijerbygg.se/privat/sv/45x95-impr-hyvlat-c24-ab-4-2m-882204509542
Liknande trådar
-
Vad kostar det att kakla om en vägg på 1,5x2,4 m? Inklusive rivning av gammalt kakel.
Badrum -
Inkoppling LK ICS.2 med ställdon och rumsgivare?
Värme allmänt -
Någon som vet var man hittar en svart metallist ca 2000x30mm (platt, ingen hörnlist)?
Tillbyggnad -
Vad kan en vädertät tillbyggnad kosta per m2?
Tillbyggnad -
Evigt droppande Toalettstol Duravit Me by Starck 217009
Badrum