Hej
Har precis fått vårat drömhus färdigbyggt. Nu är det dags att planera altanen. Jag undrar om det bästa är att ställa altanen / Bärlina på platta invid huset eller borra i kantelement och fästa gängstång med ankarmassa. Det är vatten golvvärme som förvisso ligger en bit in då väggblocken är 36cm.
Känns som att borra in dem gör det enklare att få rak längst in men är samtidigt mer jobb och sedan är jag lite emot att borra. Tacksam för kloka tips

Funderat på marksten ist?

Jag har marksten och under altanen är det makadam

Menar uteplats av/i marksten! Mindre jobb, mindre bök, mindre underhåll…

Vad vill ni ha för typ av altan?
Sten?
Trä?
Modern?
Gammaldags?
Liten altan?
Stor altan?
Berätta mer så kan vi nog råda, men sätt aldrig fast den i huset!

Lycka till
/W

Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Vad vill ni ha för typ av altan?
Sten?
Trä?
Modern?
Gammaldags?
Liten altan?
Stor altan?
Berätta mer så kan vi nog råda, men sätt aldrig fast den i huset!

Lycka till
/W

• 3D-modell av ett hus med måttmarkeringar för längd och höjd på en byggplats.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
trä enligt ovan

• Gilla
Workingclasshero
  • Laddar…
Workingclasshero Workingclasshero skrev:
Bygga altan och trädäck - Ta hjälp av vår byggbeskrivning | Beijer Bygg
Här finns lite att läsa.
Men hål i huvudet att gjuta plintar med rund botten, de ska vara platta i botten.
där är vi överens det jag undrar är om jag skall första bärlina i grund eller ställa på platta

Jag skrev tidigare att man inte ska sätta fast den i huset. Jag har gjort så på en av mina altaner, men jag står på berg. Jag skulle gjort låga plintar att ställa altanen på, men många lägger altanen löst på betongplattor, vilket jag gjort runt min pool. Mitt förslag är att du inte föster den i huset, men det är ju inte tokfel.

Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.