59 405 läst ·
563 svar
59k läst
563 svar
Alltså.. NÅGOT är fel när..
Packar själv jetebra men tar man sen en rondell i 50 bara för att man skäms för att tända bromsljusen blir det sådär ändåthomasx skrev:
Själv tar jag alltid rondellen inte minst 50, men det har inget med bromsen att göra, utan kort och gott för att det gårBlindnit skrev:
Kassen brukar stå bra inklämd på golvet framför baksätet
Då jag bor 500 meter från Maxi så brukar jag låta bli att optimera och köra lugnt istället 
Men för kött blir det Citigross i Höör så då blir det lite rondellkörning.
Ska tänka på att packa efter hur vägen ser ut nästa gång
Men för kött blir det Citigross i Höör så då blir det lite rondellkörning.
Ska tänka på att packa efter hur vägen ser ut nästa gång
...bilar stannar på accelerationssträckan för att det kommer andra bilar på vägen de ska in på. :banghead:
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
Micke64 skrev:
Alltså... något är fel när dessa kommentarer kommer från dalarna och södermanland (ok, södermanland kan vara stockholm men jag anar lite mer söderut), jag trodde det var folk från era regioner som stod och velade på accelerationssträckan i storstäderna.Drömhus2012 skrev:
(sen kan man ju undra vad för något det är fel på, kan ju trots allt vara mina fördomar...)
/U
Vi har ju både E4 och E20 med mycket trafik..ullberg skrev:Alltså... något är fel när dessa kommentarer kommer från dalarna och södermanland (ok, södermanland kan vara stockholm men jag anar lite mer söderut), jag trodde det var folk från era regioner som stod och velade på accelerationssträckan i storstäderna.
(sen kan man ju undra vad för något det är fel på, kan ju trots allt vara mina fördomar...)
/U
...när stockholmare tror att de är förmer än andra....ullberg skrev:Alltså... något är fel när dessa kommentarer kommer från dalarna och södermanland (ok, södermanland kan vara stockholm men jag anar lite mer söderut), jag trodde det var folk från era regioner som stod och velade på accelerationssträckan i storstäderna.
(sen kan man ju undra vad för något det är fel på, kan ju trots allt vara mina fördomar...)
/U
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 4 026 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 4 026 inlägg
mmm just det mr "jag är inte sen att påpeka att jag kör jagga"thomasx skrev:
På vilket sätt skulle jag vara förmer baserat på det inlägget? Och du noterade inte heller min avslutande parentes då antar jag?
Personligen anser jag mig absolut inte vara förmer, speciellt inte när det kommer till trafik, där är det ju tvärt om, det är inte sällan (i princip alltid när jag kommer iväg senare än jag tänkt) jag ägnar resan till och från jobbet åt att titta på folk i bilarna omkring mig och tänka, "ja här sitter vi alla idioter som av någon outgrundlig anledning valt att bo i Stockholm, är det värt de extra timmarna man lägger varje dag i köerna?"
Så: Alltså... NÅGOT är fel när folk (i Stockholm) frivilligt väljer att köa varje morgon, för vadå? Att bo lite trängre än i andra delar av landet?
/U
PS: som en personlig reflektion skulle jag säga att fördomar mot folk utanför storstadsområden är i snitt mycket värre i andra storstäder än just stockholm. Det totala hävdelsebehovet tycks betydligt större i de två andra städerna som leder befolkningsligan. Därmed inte sagt att det gäller för alla individer i dessa områden...
... man inser att sju-åtta personer på samma tunnelbanevagn har likadan jacka! Stockholmare... När jag var där strax före jul gick alla i likadana svarta jackor. Dunjackor med horisontella kuddar.
Jag ger mig fan på att varenda jävel gick runt och kände sig lite speciell med en alldeles egen "stil" i sin dussinjacka.
Mode är inget annat än undermedvetet kollektivtänk och storstadsbor verkar synnerligen mottagliga för det som kallas trender.
Jag ger mig fan på att varenda jävel gick runt och kände sig lite speciell med en alldeles egen "stil" i sin dussinjacka.
Mode är inget annat än undermedvetet kollektivtänk och storstadsbor verkar synnerligen mottagliga för det som kallas trender.