Man har glömt något.

• Haha
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Man har glömt något.
Kollektiv amnesi i Uppsala idag alltså. Jag förstår. Tack för förklaringen.

För en stund sen på Södertäljevägen skulle runt 100 förare blivit av med körkortet om det funnits poliser till uppgiften.
Mellan en olycka och bärgningsbilen som skulle ta bort den sista bilen, stod bilarna i den rödkryssade vänster filen.
De hade kört mot minst 3 röda kryss.

• Arg
  • Ledsen
kashieda och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Isakare Isakare skrev:
Hörde just på radio att 7 personer blivit av med körkortet idag efter vänt och åkt mot trafiken på motorvägen i Uppsala.
Man får väl säga Yeeesss om det.
Alfredo Alfredo skrev:
Varför gör någon det?
Man vill inte sitta i timtal och vänta på att en olycka ska redas upp. I fallet med olyckor så har då jag aldrig sett polisen hjälpa trafikanter vända vid så kallade nödövergångar, det hade varit en bra service men såna resurser finns väl inte i det här samhället...
Jag hade ju inte gjort det men jag väljer gärna inte möteseparerade vägar vid oväder just pga risken att bli fast i timmar eller större delen av dygn. Detta är ju egentligen trafiksäkerhetsmässigt kontraproduktivt då möteseparerat är säkrare. Men idag är risken väldigt överhängande att man inte hinner svänga av i tid inför en olycka framför (jo jag har Waze). Bara här om veckan såg jag en buss som havererat i Sala precis före rondellen 56/70 tror jag det är. Köerna var flera kilometer.

Läste på en lokal FB grupp "2 pundare i svart Caddy smyger runt i området"
En stund senare "Vägen till stan avstängd p.g.a trafikolycka"
Ni kan väl gissa vilka tomtar som var med i den olyckan.
Svart skåpbil med skadad front, bogseras bort efter en trafikolycka på landsväg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Dagens parkering får väl tillskrivas denna Golf.
När jag svängde in tänkte jag att den höll på att backa ut, men den var parkerad där !!!

Svart Golf felparkerad diagonalt på parkeringsplats, ser ut att vara på väg ut, andra bilar och hus syns i bakgrunden.
Skapa konto

• Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
RoTe
Isakare Isakare skrev:
När jag svängde in tänkte jag att den höll på att backa ut, men den var parkerad där !!!

[bild]
Glömt handbromsen?

• Gilla
snaggletooth och 1 till
  • Laddar…
Extra fint i höger filen med ny asfalt, men det verkar inte locka nån att köra där iaf.
IMG_20260520_081943.jpg
Skapa konto

• Haha
  • Ledsen
mexitegel och 2 till
  • Laddar…
De varnar på radion flera gånger "stillastående lastbil i höger fil på motorvägen"
När jag passerar är varningstriangeln som föraren ställt ut överkörd.
En stund senare säger de att motorvägen är avstängd, en bil har smackat in i lastbilen.
Sikt o förhållande kan inte vara bättre, att missa lastbilen är ett under.

• Wow
  • Ledsen
  • Haha
kashieda och 2 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:

[bild]
Som denna då, bara den ljusa EPA:n som står fel, övriga är korrekt parkerade:
1779911724009.png
Skapa konto

• Haha
Isakare
  • Laddar…
Klicka här för att svara
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.