Alfredo Alfredo skrev:
Testa att slå på farthållaren! 😀😆😉😇😳😳
Jag hade farthållaren på 130 hela vägen.

Isakare Isakare skrev:
Jag hade farthållaren på 130 hela vägen.
Oh fan, tog ni omvägen utomlands?

kashieda kashieda skrev:
Oh fan, tog ni omvägen utomlands?
Nä. 130 på farthållaren är 123 i verkligheten, 120 på den vägen.

• Haha
kashieda och 1 till
  • Laddar…
KAOS!
Vi har fina 4-6 minusgrader och första snön faller för i år. Det kommer 5-7 cm torr snö och Trafikverket går ut med en gul varning.
Tidningen skriver blixthalka, olyckorna radar upp sig i ovädret.

Jag har varit utomhus och arbetat och kört bil om vart annat precis hela dagen idag, min upplevelse är ett stilla rofyllt mysigt snöfall och fina vintervägar.

Hur kan det ha blivit så här, vad är det för fel på folk, man kan tro att vi bor i Florida och att lite snö är ofattbart dramatiskt!?😵‍💫

• Gilla
[SKPG]Zamora och 10 till
  • Laddar…
RoTe
TorpAnders TorpAnders skrev:
KAOS!
Vi har fina 4-6 minusgrader och första snön faller för i år. Det kommer 5-7 cm torr snö och Trafikverket går ut med en gul varning.
Tidningen skriver blixthalka, olyckorna radar upp sig i ovädret.

Jag har varit utomhus och arbetat och kört bil om vart annat precis hela dagen idag, min upplevelse är ett stilla rofyllt mysigt snöfall och fina vintervägar.

Hur kan det ha blivit så här, vad är det för fel på folk, man kan tro att vi bor i Florida och att lite snö är ofattbart dramatiskt!?😵‍💫
Idag har vi bilar som praktiskt taget kör åt oss, kan det ha något med saken att göra?

Nää, har alltid varit så när första snöomgången kommer.😃
Men idag har jag förmånen att kunna välja när jag kör.

Vi har haft minusgrader sen i fredags, men fortfarande har en del inte däck med grepp på...

Dålig läsförståelse ??
Bil framför avspärrning på färja med skylt "Kör fram till stopplinjen" och nummer 14 på väggen i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Fairlane och 1 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Dålig läsförståelse ??
[bild]
Läskigt att stå längst fram på färjan.....🥶

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
Det ser ju inte ut att vara proppfullt direkt..

Nyfniken Nyfniken skrev:
Det ser ju inte ut att vara proppfullt direkt..
Du menar att det inte är nån bil bredvid mig ??
Tog bilden direkt när jag stannade, jag var först, det där är bil nr 2 på färjan, man kör ombord på 2 filer i taget, varannan bil kör till höger, varannan vänster, sen fyller man de 2 mittre filerna.
Det här var i rusningstrafik, färjan la ut när den var full.

K Kane skrev:
Läskigt att stå längst fram på färjan.....🥶
Ja, den platsen undviks till varje pris. Minsta lilla det går sjö, skvätter det upp vatten i skarven. Salt vatten, om man är på rätt ställe i landet.

Hörde just på radio att 7 personer blivit av med körkortet idag efter vänt och åkt mot trafiken på motorvägen i Uppsala.
Man får väl säga Yeeesss om det.

• Gilla
kashieda och 5 till
  • Laddar…
Fairlane
Isakare Isakare skrev:
Hörde just på radio att 7 personer blivit av med körkortet idag efter vänt och åkt mot trafiken på motorvägen i Uppsala.
Man får väl säga Yeeesss om det.
Jag har hört om det tidigare, varningar för att folk gör så och jag har själv mött några. Helt klart rätt att plocka körkorten, man har tydligt visat att man inte är mogen uppgiften.

Isakare Isakare skrev:
7 personer blivit av med körkortet idag efter vänt och åkt mot trafiken på motorvägen i Uppsala.
Varför gör någon det?

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.