I mitt yrke har jag stött på några enstaka böcker som verkligen förändrar allt, fantastiska böcker.
I jakt på ny information om ventilation berättade en främling på youtube om den bästa boken han har läst. Boken heter "Praktisk byggnadsfysik".
Jag är nyfiken på om du har en sådan bok, alltså en bok som du med glädje läser flera gånger även om du kanske avskyr böcker.
(Obs: hantverkare/hus-tema)
I jakt på ny information om ventilation berättade en främling på youtube om den bästa boken han har läst. Boken heter "Praktisk byggnadsfysik".
Jag är nyfiken på om du har en sådan bok, alltså en bok som du med glädje läser flera gånger även om du kanske avskyr böcker.
(Obs: hantverkare/hus-tema)
Medlem
· Blekinge
· 12 306 inlägg
Prismas stora snickarbok från 2001
Medlem
· Blekinge
· 12 306 inlägg
Nästa fråga i samma ämne är: vilka böcker står på verkstadens bokhylla? Hos mig är det verkstadshandboken, teknisk ordbok svenska engelska tyska (fast den är gammal och saknar nyare ord) och lite till. Som ni förstår litar jag inte på google translate eller AI.
www.säkervatten.se
Branschreger 2026:1
https://sakervatten.se/wp-content/u...ler-sa-ker-vatteninstallation-2026-web-v2.pdf
Offentligt regelverk inom VVS (som dom flesta försäkringsbolag lutar sig mot vid skada) som vad det verkar vara få som har koll på att detta regelverket är just offentligt!
Och detta går alldeles ypperligt att följa som glad hemmafixare ska tilläggas! Bara läsa innantill och rätta sig i ledet.
En bra kvällsläsning för alla husägare...
Branschreger 2026:1
https://sakervatten.se/wp-content/u...ler-sa-ker-vatteninstallation-2026-web-v2.pdf
Offentligt regelverk inom VVS (som dom flesta försäkringsbolag lutar sig mot vid skada) som vad det verkar vara få som har koll på att detta regelverket är just offentligt!
Och detta går alldeles ypperligt att följa som glad hemmafixare ska tilläggas! Bara läsa innantill och rätta sig i ledet.
En bra kvällsläsning för alla husägare...
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
….sen kan man lägga en kväll till på att läsa GVK och BKRs rekommendationer så inser man att det inte är svårt att bygga badrum rätt. OM man går metodiskt till väga och bara läser innantill.
Detta sagt med den djupaste respekt för all den yrkeskunskap som man får ”på köpet” när man anlitar en bra hantverkare.
Detta sagt med den djupaste respekt för all den yrkeskunskap som man får ”på köpet” när man anlitar en bra hantverkare.
Eller när snickaren har tätat självdraget så mycket att elmätaren nästan stannar helt 💰 (viktigt att flytta före sjukdom och mögelangrepp)mexitegel skrev:
Bristande kunskap hos husägare leder till dåliga beställningar, vilket inte alla hantverkare avråder från. Så att själv känna till och förstå tidigare nämnda standarder och/eller grundläggande fysik är en bra förutsättning.
Klicka här för att svara