Får ingen ply med denna elpatron
Vi går vidare och testar oss fram. Kollade lite på fram och returen. 49 kontra 36. Kan det var det som triggar elen? En diff på 13 grader. Testade nu att öka hastigheten på pumpen för att sänka diffen på returen, Vissa säger att det ska vara max 6 i diff på ctc. Vet inte om detta hjälper eller inte. Ska man öka pumpen vid sådana här diffar och vad är optimala diffen på fram och retur. 6 grader? Se även mina bilder, fattar inte varför kompressor jobbar i max 5-7 på sådana här dagar. Ctc menade på att min shunt var i manuellt läge och tyckte det var frid och fröjd, Försökte förklara att den inte var i manuellt läge, men det tyckte dom och vi skulle testa. Dock ingen skillnad
Se bilder om någon kan tolka och skriva lite om vad ni tycker om dessa värden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
Vet inte om jag överdriver med denna pump eller så är det fel. Framledning på 53 grader på -17. Nu kör elen på ca 7 kw. Pumpen har kört ca 6 timmar. Temp i huset 22. Börjar tappa förtroende på ctc och deras support.
Detta ska du inte behöva ta med CTC, om kalkylen du fått av installatören inte stämmer någorlunda så ska du ta hjälp av honom. Det är inte meningen att man själv som kund ska behöva sitta med detta. Men det finns många faktorer som man gås igenom nogrannt för att leta reda på en eventuell felkälla. 10graders Dif på T/R är inte fel.
Vad har gått i 5 timmar el spetsen eller ? Går kompressorn hela tiden även när elpatron går ? Vad säger installatören ?Malisan74 skrev:
Får ta det med installatören. Att ha en framledning på 53 med -17 är i mina ögon inte mycket. Detta borde pumpen klara av utan el. Nedre tanken är 50 grader, börvärdet ligger på 59. Kompressor jobbar i 5-6 timmar bara. Jag har 22 grader i huset. Huset är inte av rispapper precis. Fick öka cirkpumpen till läge 2 för att sänka diffen mellan fram och retur. se om det hjälper. Från 21.00 igår till imorse har den slösat 80 kw. Min gamla elpanna slösade så mycket. Kund lika gärna behålla den
Medlem
· Västra götaland
· 169 inlägg
Hej hur har det gått?? Har du fått ordning på pumpen. Är inne på att installera en likadan men blir lite nojig när man läser tråden...
Klicka här för att svara