Det räcker om du stoppar cp som går ut på radiator men kanske enklast att stoppa hela vp den lilla stund det tar att lufta.

Blev riktigt besviken idag, hade en som CTC skickade ut för att kolla på pumpen som även installerade ny programvara. Vet inte vad den skulle göra bättre. Dock fick den nya programvaran mig att flippa ut rejält när jag kollade på den nu. Dels så är problemet kvar, shunten vidöppen och spetsen på. Det som fick mig att bli riktigt förbannad är att i den nya programvaran så går det ej att se vad pumpen drar. Jag loggar varje dag men nu har dom tagit bort det. Verkar som ctc försöker dölja något, Någon som vet om det går ändå att se hur mycket den slösar. Snar kommer jag flippa och kräva kompensation från CTC.

Kompensation för vad ?

För detta den slukar i el. Killen som var här kliade sig i huvudet rejält idag

Slösar el?

Erik läs mitt inlägg från början så förstår du vad jag menar. :)

Någon som vet hur man i den nya programvaran kan se vad pumpen drar allt som allt. Kunde tidigare i en äldre version nu går det ej på samma sätt

Jag tror inte inte pumpen är felaktig men inställningarna troligtvis. Till att börja med har du justerat in rätt värme kurva utan att ha inomhus givaren aktiv och med alla ev termostater på max ? Det är inget fel om vp behöver elspets beroende på dimensionering men om den behöver elspets ska kompressorn gå hela tiden tillsammans med elpatron. Hur går det med loggen du skulle fixa ?

Vilket format kan man lägga upp filen i

La upp 2 loggfiler

Kollade på loggen men kan inte tyda den inga kolumner är med ? nån annan bör kunna läsa den eller på värmepumpsforum kanske.

Vet inte börjar bli trött på detta Är inte duktig på att ställa in detta. Alla som kommer hit ser också okunniga ut. Jag håller med att den inte är optimerad, Nu kör jag på rumsgivare, ute är det -8. Stänger jag av den är jag rädd att det blir kallt i huset. Kommer ta dagar innan jag kalibrerar den

Vad är detta nu. Går inte att ändra på elpatron. Max 5,5.där stod det 8.1 tidigare. Läste något om kod 8818 hoppas dom inte låst den. Min är 8 kW. Kan man låsa upp detta Vet inte om ctc killen knappat in detta eller om programmet låst det.

Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.