1 108 033 läst ·
15 450 svar
1108k läst
15,5k svar
Allt om bilen
Jo jag tycker bilen ska vara i skick och hållas i skick. Gammalt men välbevarat är en trevlig kombo helt enkelt. Det görs inga liknande bilar mera och det kommer ej heller göras, så viktigt för mig att den här hålls i skick.K karlmb skrev:
Bromsar som används rostar aldrig.
Drygt 4 år snart 18.000 mil.
Blev tvingad att sätta på vinterdäcken i förtid, ska åka till Södra Lappland i morgon, de hade redan haft snö o halka 2 gånger, så det är väl dumt att åka dit med sommardäcken.
Drygt 4 år snart 18.000 mil.
Blev tvingad att sätta på vinterdäcken i förtid, ska åka till Södra Lappland i morgon, de hade redan haft snö o halka 2 gånger, så det är väl dumt att åka dit med sommardäcken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Det finns folk (inte jag!) som påstår att den skivan är slut... Man ser en kant längts ut som indikerar att tjockleken på den fina ytan har minskat med mer än 2 hundradelar och därmed måste skivan bytas enligt instruktion (hos vissa tillverkare). Jag hade förstås bara kört vidare.Isakare skrev:
….men sådant beror ju på hur mycket material det finns i skivan från början, man kör ju inte en skiva under min-måttet, oavsett hur många mm man då kört bort.K karlmb skrev:
Skivorna jag bytte på en Volvo 740 för många år sen var dax att byta, man såg kylflänsarna genom skivan, de hade gått 36.000 mil.K karlmb skrev:
Men mina är nog under tillverkarens gräns, men de bromsar bra och bilen ska snart bytas ut, det får bli nästa ägares problem.