Jag besiktade också igår, lyckades få bort airbaglampan innan bes men sedan 2 min efter besiktningen var klar tändes den. Och på vägen hem från jobbet sprack ena röret till oljekylet så nu har man att göra igen 😂😢

• Gilla
  • Haha
  • Wow
  • Ledsen
Tokslut och 6 till
  • Laddar…
Läste att Postens nya elbilar inte orkade runt en runda som lantbrevbärare trots begränsad maxhastighet.
28 uppgivna mil blev bara 11 i en brevbärares körmönster.
Pinsamt att de som upphandlat inte testat bättre innan.

• Haha
  • Wow
  • Ledsen
jawen och 3 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Läste att Postens nya elbilar inte orkade runt en runda som lantbrevbärare trots begränsad maxhastighet.
28 uppgivna mil blev bara 11 i en brevbärares körmönster.
Pinsamt att de som upphandlat inte testat bättre innan.
Vad köpte de?

K karlmb skrev:
Vad köpte de?
Tror av bilden Opel Combo, d.v.s samma som Partner och Berlingo.

pjgb pjgb skrev:
Jag besiktade också igår, lyckades få bort airbaglampan innan bes men sedan 2 min efter besiktningen var klar tändes den. Och på vägen hem från jobbet sprack ena röret till oljekylet så nu har man att göra igen 😂😢
Men den är ny besiktigad:)

• Gilla
pjgb
  • Laddar…
Rabbithole Rabbithole skrev:
50kWh batteri.. inte konstigt. 165km räckvidd vintertid/motorväg

[länk]
De borde kanske komplettera med en bensinvärmare.

G
Det finns nog få bilar som tar så mycket energi / körda mil som en postbil. Ständiga accelerationer och full värme för att de ofta har sidorutan öppen.

• Gilla
karlmb
  • Laddar…
G Gooli skrev:
Det finns nog få bilar som tar så mycket energi / körda mil som en postbil. Ständiga accelerationer och full värme för att de ofta har sidorutan öppen.
Eller hela skjutförardörren öppen...

G Gooli skrev:
Jo, suger nog en del.
Kompis mamma körde post med en 245a för många år sen, hon fick tanka varje dag på hemvägen, en tank räckte inte 2 dagar, och det på en ö som är 3 mil lång och några km bred.

• Gilla
  • Wow
jawen och 1 till
  • Laddar…
En kompis körde postbil för länge sen, Opel Astra typ med automatlåda. Det mesta i villaområden med 20 meter mellan postlådorna. Växellådorna brukade rasa efter ett par år.

• Haha
karlmb
  • Laddar…
De skulle ha behållit Tjorven😉

• Haha
karlmb och 1 till
  • Laddar…
En av de bättre bilarna posten haft var Mitsubishi Space Star, fanns ex som gått uppåt 30" mil.
Efterföljande Kangoo fick ny motor och låda efter 5" mil om inte bilen var allt för dålig, då gick den till skrot.
Hade en kompis som Jobbade på verkstad med dessa på den tiden.

• Gilla
breakman och 1 till
  • Laddar…
C
Isakare Isakare skrev:
En av de bättre bilarna posten haft var Mitsubishi Space Star, fanns ex som gått uppåt 30" mil.
Hade en Space Runner, den var riktigt bra. Tror den hade gått 28' när jag köpte den. Men 30 miljoner mil tror jag inte på 😆
Den var dock inte batteridriven...

Redigerat:
Dom får helt enkelt skaffa en elskåpis med större batteri

• Gilla
Stefan Bengtsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.