1 204 182 läst ·
17 142 svar
1204k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Jag kollade på en del videor på YouTube där de mäter mängden de läcker igenom och vissa släpper ju knappt igenom något överhuvudtaget?S Simonstahl skrev:
Nu verkar det ju vara 40-45 ml på den värsta spridaren på 3 minuter, det kanske är rimligt? Såg nån som skickade spridare på test och jag tyckte det stod att en av dem släppte 20 ml per minut..
Har inte läst ut koder, har ingen obd-läsare, men har inte sett någon check engine light... 🤔
Vart i Sverige finns du och bilen?Dan_Johansson skrev:
Jag kollade på en del videor på YouTube där de mäter mängden de läcker igenom och vissa släpper ju knappt igenom något överhuvudtaget?
Nu verkar det ju vara 40-45 ml på den värsta spridaren på 3 minuter, det kanske är rimligt? Såg nån som skickade spridare på test och jag tyckte det stod att en av dem släppte 20 ml per minut..
Har inte läst ut koder, har ingen obd-läsare, men har inte sett någon check engine light... 🤔
Ett par sådnahär på flaketFredrikR skrev:
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
https://deafbonce.com/subwoofers/deafbonce-db-832neo
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Har använt Icarsoft länge , började enkelt.Dan_Johansson skrev:
Jag har idag en CR MAX BT , men gick över nyligen till en CR Eagle för att den klarar av TPMS.
Jag skulle nog om jag var du , lämna in bilen för felsökning. Någon verkstad i vänersborg borde kunna koppla upp datorn och kolla billigare än det kostar att köpa en egen dator.
Ja, dela gärna med dig av en sammanfattning om du djupdyker, jag kör iPhone med Car Scan och en WiFi-dongel, funkar men jag tycker inte det är mycket jag kan se, även om jag både läst av och tagit bort vissa felkoder så är det bara på "grundsystemen".Dan_Johansson skrev:
Som sagt, roligt att läsa vad du kommer fram till.
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Ja, jag överväger det... Har iofs två bilar till med obd, (och ett brinnande verktygsintresse), men nån dieselmek lär jag aldrig bli...S Simonstahl skrev:Har använt Icarsoft länge , började enkelt.
Jag har idag en CR MAX BT , men gick över nyligen till en CR Eagle för att den klarar av TPMS.
Jag skulle nog om jag var du , lämna in bilen för felsökning. Någon verkstad i vänersborg borde kunna koppla upp datorn och kolla billigare än det kostar att köpa en egen dator.
Icarsoft har ju gratis uppgraderingar , vilket gjorde att mitt val blev det. Sen vet jag om att det finns bättre märken.Dan_Johansson skrev:
En läsare jag skulle vilja prova är THINKSCAN 689BT. Verkar vara en riktigt bra allround läsare med gratis uppgraderingar. Och priset är trevligare än CR Eagle , men jag gick på ett prövat märke när jag köpte en värre.