S Simonstahl skrev:
Varför har du hakat upp dig på spridarna?

Han har inga bränsle relaterade felkoder , bilen är inte svårstartad.
Du får gå tillbaka & läsa Dan´s tankar & mina som gammal bilmek.

Bränsle relaterade felkoder vet jag inte ens om Dan har kollat, & du ser heller inte allt.

S Simonstahl skrev:
Varför har du hakat upp dig på spridarna?

Han har inga bränsle relaterade felkoder , bilen är inte svårstartad.
Jag kollade på en del videor på YouTube där de mäter mängden de läcker igenom och vissa släpper ju knappt igenom något överhuvudtaget?

Nu verkar det ju vara 40-45 ml på den värsta spridaren på 3 minuter, det kanske är rimligt? Såg nån som skickade spridare på test och jag tyckte det stod att en av dem släppte 20 ml per minut..

Har inte läst ut koder, har ingen obd-läsare, men har inte sett någon check engine light... 🤔

Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Jag kollade på en del videor på YouTube där de mäter mängden de läcker igenom och vissa släpper ju knappt igenom något överhuvudtaget?

Nu verkar det ju vara 40-45 ml på den värsta spridaren på 3 minuter, det kanske är rimligt? Såg nån som skickade spridare på test och jag tyckte det stod att en av dem släppte 20 ml per minut..

Har inte läst ut koder, har ingen obd-läsare, men har inte sett någon check engine light... 🤔
Vart i Sverige finns du och bilen?

N
Ingen aning om vilken motorkod det är, vet du var man hittar den?
Motorkoden står ofta på typskylten som på Ford ofta sitter i höger framdörrsöpning

N
Det finns ganska många felkoder som inte tänder någon lampa. Men är säkert en bra idé att kolla felkoderna och se vad dom berättar

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
N
FredrikR FredrikR skrev:
[bild]
Frågan är om flaket är överkurs? 🤔
😂🫣
Nä dom där blir nog bra midbasar

• Haha
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
N
  • Haha
  • Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Ett par sådnahär på flaket
Eller 4 sånna här Faital Pro XL18 🥳

AEG borrmaskin och Faital Pro XL18 högtalarelement på ett bord, med verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
  • Wow
nino och 2 till
  • Laddar…
S Simonstahl skrev:
Vart i Sverige finns du och bilen?
Vänersborg .... Jag får nog köpa en läsare så jag kan läsa av datorn... Om man bara kan hitta rätt i den djungeln..

N Niq skrev:
Ett par sådnahär på flaket
[bild]
[länk]
0,7 ohm, det är nästan kortslutning 😲

Vänersborg .... Jag får nog köpa en läsare så jag kan läsa av datorn... Om man bara kan hitta rätt i den djungeln..
Har använt Icarsoft länge , började enkelt.

Jag har idag en CR MAX BT , men gick över nyligen till en CR Eagle för att den klarar av TPMS.

Jag skulle nog om jag var du , lämna in bilen för felsökning. Någon verkstad i vänersborg borde kunna koppla upp datorn och kolla billigare än det kostar att köpa en egen dator.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
D
Ja, dela gärna med dig av en sammanfattning om du djupdyker, jag kör iPhone med Car Scan och en WiFi-dongel, funkar men jag tycker inte det är mycket jag kan se, även om jag både läst av och tagit bort vissa felkoder så är det bara på "grundsystemen".

Som sagt, roligt att läsa vad du kommer fram till.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
S Simonstahl skrev:
Har använt Icarsoft länge , började enkelt.

Jag har idag en CR MAX BT , men gick över nyligen till en CR Eagle för att den klarar av TPMS.

Jag skulle nog om jag var du , lämna in bilen för felsökning. Någon verkstad i vänersborg borde kunna koppla upp datorn och kolla billigare än det kostar att köpa en egen dator.
Ja, jag överväger det... Har iofs två bilar till med obd, (och ett brinnande verktygsintresse), men nån dieselmek lär jag aldrig bli...

Ja, jag överväger det... Har iofs två bilar till med obd, (och ett brinnande verktygsintresse), men nån dieselmek lär jag aldrig bli...
Kolla annars hygglo.se - de finns att hyra till en billig peng ifall det är ett engångsbehov.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Icarsoft har ju gratis uppgraderingar , vilket gjorde att mitt val blev det. Sen vet jag om att det finns bättre märken.

En läsare jag skulle vilja prova är THINKSCAN 689BT. Verkar vara en riktigt bra allround läsare med gratis uppgraderingar. Och priset är trevligare än CR Eagle , men jag gick på ett prövat märke när jag köpte en värre.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.