1 203 841 läst ·
17 141 svar
1204k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Vi tillverkar bilar i Sverige. Inte enhörningar.T TommyC skrev:Det är märkligt att ingen politiker ännu har kommit på att förmånsbilar/tjänstebilar är dåligt för miljön. Att skattesubventionera dåliga produkter som tar slut i förtid är ju helt vansinnigt. Saab finns inte kvar och Volvo är Kinesiskt så varför fortsätter vansinnet? Korrumption så klart som så ofta.
Om folk fick betala sina bilar helt själva så skulle det finnas billigare bilar med bättre rostskydd och rimligt prissatta reservdelar.
De som sätter regler för tjänstebilar kan dock styra mot bättre teknik. Och tillgång till reservdelar.
Politiker, vafan får jag?
Hobbyelektriker
· E
· 15 365 inlägg
Ja, som tillverkar helelektriska Polestar. Vilka alternativ finns om jag inte vill ha en ren elbil eller en billigare modell eller en kombi? Fast du kanske tycker att de som har tjänstebil bara ska få köra Polestar?K karlmb skrev:
Dessutom är den fabriken kinesisk eftersom det är ett kinesiskt bolag som är majoritetsägare.
Jo, man kan undra, men de satt lika i de nya bärarmarna.MultiMan skrev:
Du har nog helt missat de senaste årens utveckling.useless skrev:
Ja, som tillverkar helelektriska Polestar. Vilka alternativ finns om jag inte vill ha en ren elbil eller en billigare modell eller en kombi? Fast du kanske tycker att de som har tjänstebil bara ska få köra Polestar?
Dessutom är den fabriken kinesisk eftersom det är ett kinesiskt bolag som är majoritetsägare.
De tillverkar ännu inga elbilar i Göteborg.
Det finns en stark tro att det är miljövänligare med en yngre bilpark. Säkrare blir det ju.T TommyC skrev:Det är märkligt att ingen politiker ännu har kommit på att förmånsbilar/tjänstebilar är dåligt för miljön. Att skattesubventionera dåliga produkter som tar slut i förtid är ju helt vansinnigt. Saab finns inte kvar och Volvo är Kinesiskt så varför fortsätter vansinnet? Korrumption så klart som så ofta.
Om folk fick betala sina bilar helt själva så skulle det finnas billigare bilar med bättre rostskydd och rimligt prissatta reservdelar.