1 204 346 läst ·
17 142 svar
1204k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Låter lite som samma typ av ljud, men det kommer inte och går som på videon... Det är konstant knackande, och ökar med varvtalet...j.f.s skrev:
Iofs, om en spridare lagt av totalt kanske det är rimligt.. men det borde väl tända en motorlampa?
j.f.s
Elektroniktokig
· Dalarna
· 1 277 inlägg
j.f.s
Elektroniktokig
- Dalarna
- 1 277 inlägg
Osäker på hur det är med den motorn men Audis jag hade med tre läckande spridare tände inte motorlampan.
Du har ingen i närheten som kan koppla in ett instrument och läsa ur felkoder? Är nog snabbaste vägen framåt?
Du har ingen i närheten som kan koppla in ett instrument och läsa ur felkoder? Är nog snabbaste vägen framåt?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Har ju inte det, tyvärr.. frågan är om man ska köpa ett själv, eller ta en tur till verkstaden som böt kamremmen...j.f.s skrev:
Stiftet går in en bit, sen tar det stopp, det skulle behöva åka in ännu en bit till för att släppa men det utrymmet saknas. Ser ut som bilden i länken.N Niq skrev:
kommer du år grenröret eller iaf. ser grenröret så du vid kallstart kan känna/se med tex. lasertermometer om grenröret blir jämnvarm eller om du har en slöare cylinder än de andra?Dan_Johansson skrev:
Nån som vet hur en PSA 1,6 diesel ska låta?
Lämnade in vår Mondeo -15 med 1,6 TDCI under huven, för kamremsbyte, och nu ungefär 150 mil senare tycker jag han knackar lite väl mycket?
Tyckte han kändes lite halvslö i backarna i Dalarna häromdagen, men det är ju svårt att avgöra om de 115 pigga hästarna gör det de ska med 5 pers i bilen och en del packning.. tycker motorn skakar en del, vet inte om det är normalt och jag bara aldrig tänkt på det, eller om han bara går på tre cylindrar...
Ingen motorlampa tänd, ryker ingenting, drar ingen olja eller kylarvätska...
Är det ens möjligt att kugga över kamremmen utan att tända en lampa nuförtiden?
Räknar datorn misständningar på en diesel, som de gör på bensinare? Isf borde man ju kunna se om han bara går på tre...
[video]
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Det är rätt bra gömt bakom turbon och intercoolern... 🤔Tokslut skrev:
Men det är en bra ide, har en termometer med en smal lång givare, ska se om det går att grenröret med den...
Dessa nya elbilar som man bara behöver hoppa in i o lägga växelväljaren i D o så kör man. Allt sköts automatiskt.
Alla verkar ha olika sätt att få dom att vara i friläge utan parkeringsbroms på. Har just bråkat med en Skoda Enyaq hittade inte något sätt vare sig i bilen eller på nätet. På Vw id4 så sätter man fast säkerhetsbältet men tydligen har skoda något annat sätt.
Någon som vet hur man gör för att en Skoda Enyaq ska ha Neutralläge i och parkeringsbroms av när man stiger ur?
Alla verkar ha olika sätt att få dom att vara i friläge utan parkeringsbroms på. Har just bråkat med en Skoda Enyaq hittade inte något sätt vare sig i bilen eller på nätet. På Vw id4 så sätter man fast säkerhetsbältet men tydligen har skoda något annat sätt.
Någon som vet hur man gör för att en Skoda Enyaq ska ha Neutralläge i och parkeringsbroms av när man stiger ur?
Allvetare
· Västra götaland
· 10 919 inlägg
Det var lögn i helvete att komma åt...Tokslut skrev:
Svängde förbi meken som böt kamremmen, han tyckte det var för högt tryck i vevhuset, eventuellt egr-kylare men han skulle forska lite i det..
Annars var ju spridarna första anhalt tydligen...
Stä
Ställ frågan till ChatGPT, jag fick en beskrivning på hur man går tillväga men kan tyvärr inte klippa in den.N Niq skrev:Dessa nya elbilar som man bara behöver hoppa in i o lägga växelväljaren i D o så kör man. Allt sköts automatiskt.
44g i ett 510g system räckte för att kylan skulle börja tryta 😢 Tydligen så är det nya (R1234yf) köldmediumet än värre på att smita ut än de gamla (R134a). Tydligen ska man inte vara förvånad om man behöver fylla på redan efter ett år :O Så mitt som hållt 10år får ses som skitbra
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ex fick fylla sin bil från -16, de hittade ingen läcka. Hur mycket vet jag dock inte.Tokslut skrev: