1 204 342 läst ·
17 142 svar
1204k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Hobbyelektriker
· E
· 15 367 inlägg
Sätt ihop med nåt smörjl som fördröjer korrosionen.
Absolut, och om vi har kvar bilen så ska jag följa upp vid hjulskifte höst/vår och ta loss och smörja upp skiten. Tanken är dock att eventuellt sälja och jag ville inte lämna över skit till nästa ägare.
Rent godsmässigt hade det där kunnat sitta säkert lika länge till.
Resterande tre går säkert som en dans?
Rent godsmässigt hade det där kunnat sitta säkert lika länge till.
Resterande tre går säkert som en dans?
I måndags handlade jag nya skivor till Mazdan, i går tänkte jag montera tillbaka allt, höger sida gick helt bra men då jag skulle komprimera vänster bromsok märkte jag att det inte gick. Kolven hade rostat fast.
Tryckluft hjälpte inte heller, fick ta till pressen.Då fick jag ut allt, gummiskyddet var i bra skick t.om. Efter jag gått på kolven med vinkelslipen och stålborste såg den inte helt bra ut, men som vi säger här, dågär he åt böndrin. Dågär e nåo åt me!
Så jag monterar ihop allt men lyckas förstöra gummibälgen argh! Skulle köpt ett nytt ok online, de är väldigt billiga där men leveranstiderna, vill inte sitta med bilen i verkstan nå längre. Så det blir en tripp till stan och köpa en reparationssats...
Tryckluft hjälpte inte heller, fick ta till pressen.Då fick jag ut allt, gummiskyddet var i bra skick t.om. Efter jag gått på kolven med vinkelslipen och stålborste såg den inte helt bra ut, men som vi säger här, dågär he åt böndrin. Dågär e nåo åt me!
Så jag monterar ihop allt men lyckas förstöra gummibälgen argh! Skulle köpt ett nytt ok online, de är väldigt billiga där men leveranstiderna, vill inte sitta med bilen i verkstan nå längre. Så det blir en tripp till stan och köpa en reparationssats...
Snyggt borrat.Storsockret skrev:
Lyfta av oket och borrade från baksidan. Körde vidare med slägga, 5-56 och mycket svordommar. Nu är skiten väck och skivor och belägg bytta på ett ställe iallafall
Fick bort skallen och efter det den expanderande lilla helvettesringen
[bild]
Sen fortsatte jag slägga på. Hade alltså lyckats borra igenom den utan att den gav med sig först.
[bild]
Sveriges Radio backar om den ändrade signalen vid trafikmeddelanden:
- https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sr-backar-efter-kritikstorm/
Ett bra beslut, den gamla fångade uppmärksamheten på ett helt annat sätt.
- https://www.expressen.se/nyheter/sverige/sr-backar-efter-kritikstorm/
Ett bra beslut, den gamla fångade uppmärksamheten på ett helt annat sätt.
Grannen har en flång ny Opel hemma.
Bilen har ett regnummer ___ 550, alltså inte en bokstav slutet.
Jag tänkte först att det var 55 och bokstaven O, men kollade upp bilen på Transportstyrelsen, och det var en nolla.
Trodde alla fordon skulle på en bokstav på slutet med tiden.
Bilen har ett regnummer ___ 550, alltså inte en bokstav slutet.
Jag tänkte först att det var 55 och bokstaven O, men kollade upp bilen på Transportstyrelsen, och det var en nolla.
Trodde alla fordon skulle på en bokstav på slutet med tiden.
Allvetare
· Västra Götaland
· 12 288 inlägg
Det skrotas ut en del bilar, kanske återvunnet regnr?Isakare skrev:
Använder man bokstaven O som sista tecken? Dom brukar va duktiga på att inte göra såna dumheter. Men nä gamla regnr ska väl återanvändas som vanligt vad jag vet, blir ju fler kombinationer.Isakare skrev:
hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 7 138 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 7 138 inlägg
Det kan vara en bokstav på slutet men måste inte vara det och man återvinner fortfarande gamla registreringsnummer, efter en karenstid gissningsvis.Isakare skrev:
O får inte vara sista tecken.
https://www.transportstyrelsen.se/s...nu-har-de-nya-registreringsnumrena-lanserats/