946 603 läst · 13 377 svar
947k läst
13,4k svar
Allt om bilen
Har väl länge varit rekommenderat att göra service på ac-systemen men eftersom det ingått i något serviceprogram så har många struntat i det.13th Marine skrev:
Kan själv!
· Trelleborg
· 17 626 inlägg
Inkl byte av gasen?N Niq skrev:
Jag kollade vad en icke-märkesverkstad skulle ha för att serva vår ID4a, de tänkte inte göra gasbytet. Och då var prisskillnaden försumbar mot om VW-skulle göra (om man drog bort delen för gasbyte).
Men det har dom ju redan. Oftast får man ju en lista med verkstäder i närheten som dom har avtal med som man får välja på.G Greger_08 skrev:
Men det har ju även blivit en säljpunkt. Till dotterns bil så berättade fb att till det här märket hör orginaldelsförsäkring till. Dvs att om något händer lämnas bilen till märkesverkstad och orginaldelar används för att laga den. Jag har haft en del att göra med dom märkesverkstäder som är här i närheten så jag försökte välja bort det men det var inte möjligt.
Ja framförallt byte av gasen eftersom den innehåller smörjmedel för kompressorn.13th Marine skrev:
Jag trodde det var tvärtom att dom flesta som utför ac-service i stort sett bara bytte ut gasen.
Merca?T tompaah7503 skrev:
Jag har för ett par år sen provat damasker som var tänjbara och som man drog på över en smord plastkon, de fungerade.
Självbyggare
· SE4
· 3 230 inlägg
Fick den på plats nu men tyckte inte jag fick limmat sömmen helt rätt så jag får se om den fungerar ett tag, väsentligt billigare än alla andra typer av reparationer. Får göra om det om det inte blev bra, var ingen dyr grej.Fotografen skrev:
Jo det är en S123:a, 7-sits, taklucka, 5-växlad 300-diesel, fin bil. Nästan rostfri, gick som ambassadbil i Belgien länge.
Självbyggare
· SE4
· 3 230 inlägg
säkra upp med en rulle vulktejp utanpå kanske?T tompaah7503 skrev:Fick den på plats nu men tyckte inte jag fick limmat sömmen helt rätt så jag får se om den fungerar ett tag, väsentligt billigare än alla andra typer av reparationer. Får göra om det om det inte blev bra, var ingen dyr grej.
Jo det är en S123:a, 7-sits, taklucka, 5-växlad 300-diesel, fin bil. Nästan rostfri, gick som ambassadbil i Belgien länge.