1 202 714 läst ·
17 129 svar
1203k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Trodde jag hade 2500 i självrisk, hittade en komplett baklucka för 500, men har inte tid att hämta den så får ta det på försäkringen ändå och självrisken var 1800:-N Niq skrev:
Men dom som byter glas lär ju inte fixa rosten...
Inte på ett bra sätt iaf.nino skrev:
Vart är rosten. Det är sällan som det rostar under limmet utan orsak så det skulle vara bra att hitta varför det har rostat. Tex läckage eller repor från tidigare glasbyte är vanliga orsaker.
Du har väl en torkare som går igenom glaset? Om du vill öka chansen för att den kommer loss hel så lossar du muttern lite och sprutar ordentligt med någon olja där torkararmen sitter fast i axeln.
Vanligt ställe att rosta på hos många kombi bilar, ofta är det precis där torkarbladet slutar i viloläge, kanske blir det en koncentration av salt som rinner utmed bladet ??
Särbon har en liten antydan till rost där på sin KIA -17
Särbon har en liten antydan till rost där på sin KIA -17
Så kan det varaIsakare skrev:
Lackfrågan, kändes onödigt att köpa en CA primer när jag ska ha typ 2 penseldrag...
Såg att det var Hagmans etch primer jag kollat på.
Står att den inte får användas under polyester eller epoxi produkter, vanlig solid billack är väl ingetdera?
Hagmans produkter går att använda under vanlig billack, iaf deras slipgrund (sprutspackel) som jag brukar använda.nino skrev:
Men angående rosten behöver du blästra för att få ett vettigt resultat.
Har du ingen punktbläster ?? Den är ju utmärkt för sånt där.
Pratade med en billackerare och det var bara att köra på med den.Isakare skrev:
På skolan, bilplåtslagare för länge länge sen, så körde vi med Scotch Brite.
Få se hur långt gånget det är... Borde väl finnas en punktbläster nånstans
Biltema har en som fungerar helt OK.Isakare skrev:
https://www.biltema.se/verktyg/tryckluft/sandblastring/punktblaster-2000028446
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 616 inlägg