917 010 läst · 12 997 svar
917k läst
13,0k svar
Allt om bilen

hsd
Medlem
· Kalmar län, Östra Götaland
· 6 627 inlägg
hsd
Medlem
- Kalmar län, Östra Götaland
- 6 627 inlägg
Ja så var det särskilt i backe
På den tiden fanns det en klurig uppkörningsman som gärna valde en lång smal uppförsbacke med stoppförbud och efter halva backen sa han att det är bra nu , du kan vända och köra tillbaka till kontoret
Många fick underkänt då de stannade och vände 👺
På den tiden fanns det en klurig uppkörningsman som gärna valde en lång smal uppförsbacke med stoppförbud och efter halva backen sa han att det är bra nu , du kan vända och köra tillbaka till kontoret
Många fick underkänt då de stannade och vände 👺
Hade liknande vid uppkörning. På en riksväg blir jag tillsagd att "nu vänder vi och åker tillbaka".
Jag ser en större grusväg och kör in på den, sedan finns en lite mindre körväg 50-100 m där jag vänder. Blir tillsagd när vi kommer ut på riksvägen igen att åka tillbaka dit vi startade. Trodde att nu hade det gått åt skogen.
Men fick körkortet i handen i bilen och fanns inget att kommentera, endast sju dagar efter 18-årsdagen.
Jag ser en större grusväg och kör in på den, sedan finns en lite mindre körväg 50-100 m där jag vänder. Blir tillsagd när vi kommer ut på riksvägen igen att åka tillbaka dit vi startade. Trodde att nu hade det gått åt skogen.
Men fick körkortet i handen i bilen och fanns inget att kommentera, endast sju dagar efter 18-årsdagen.
Samma tillverkare, olika kvalitet.
Har skruvat mycket BMW i mina dagar, de har bromsar från ATE, en välrenommerad tillverkare, och just bromsarna på BMW är bra grejer, oken kan se ut som nya efter 10 år om man tvättar av grejerna.
Dacia och vissa Toyota har oxå ATE bromsar, efter 10 år ser grejerna ut som nått man bärgade från sjöbotten samtidigt som Wasaskeppet.
Just bytt bromsar från på en Dacia -15 bromsbommen, den som håller oket och klossarna, var så rostig att den skulle behöva bytas.
Har skruvat mycket BMW i mina dagar, de har bromsar från ATE, en välrenommerad tillverkare, och just bromsarna på BMW är bra grejer, oken kan se ut som nya efter 10 år om man tvättar av grejerna.
Dacia och vissa Toyota har oxå ATE bromsar, efter 10 år ser grejerna ut som nått man bärgade från sjöbotten samtidigt som Wasaskeppet.
Just bytt bromsar från på en Dacia -15 bromsbommen, den som håller oket och klossarna, var så rostig att den skulle behöva bytas.
Medlem
· Blekinge
· 11 120 inlägg
Hade in saaben på hjulvinkelsjustering, justerade toe-in och caster på höger sida. Camber hade gärna fått justeras litet på vänster sida men det är sånt sjå att slippa åt dit om man inte tar ur motorn eller en massa annat. Men det var nära nog ändå. Nu går den spikrakt längs vägen, känns riktigt bra.
Det tråkiga med nya bilar är ju att stereon redan sitter där.
Men Toyota bussen vi köpte saknar vettigt ljud, så jag fick äntligen plocka fram några gamla godsaker 🙂
Lite problem då högtalaren är djupare än dörren tjock 😉
Men Toyota bussen vi köpte saknar vettigt ljud, så jag fick äntligen plocka fram några gamla godsaker 🙂

Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite problem då högtalaren är djupare än dörren tjock 😉

Logga in
Skapa konto

Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 427 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 427 inlägg
Nu har jag montera push baren igen, skall på med ett par extraljus framöver.
Ett par LEDextraljus med rejält ljus vore trevligt men funderar om det inte skulle se lite mer tidsenligt med ett par fyrkantiga Bosch. 🤔
Ett par LEDextraljus med rejält ljus vore trevligt men funderar om det inte skulle se lite mer tidsenligt med ett par fyrkantiga Bosch. 🤔

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto
Adolf vänder sig i graven
När kommer bilvärdens första Zinkanoder tro?

Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 427 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 427 inlägg
Igår blev en tur till Båberg, Trollhättan.

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto

Logga in
Skapa konto