G Gooli skrev:
Jag köpte kromade hjulmuttrar på biltema för några år sedan. De har stått sig bra tycker jag.
Men det gäller att veta vilken vinkel man ska ha innan man köper, så de ligger rätt mot fälgen.
fast de volvo muttrar som det skrivs om nu är lite speciella så urvalet är begränsat. De har på sedvanligt Ford patent ett ganska stort säte på sina originalhjul. Normala muttrar trillar nog rakt igenom......

Patrik440
galento galento skrev:
Bättre med lite mer gummi som fjädrar, däckverkstaden sa att de ser ett ökat slitage på komponenter med lågprofildäck som dessutom ser fult ut.
Ja precis. Å så farligt med ballongstuk är det ju egentligen inte på dessa.
Bilhjul monterat på däckmaskin i verkstadsmiljö, med omkringliggande verktyg och material på arbetsbordet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick åka tillbaka för att ena hjulet släppte ut lite luft.
Det läckte lite vid ventilen.

• Gilla
galento
  • Laddar…
Är lite sur på frun nu. Normalt så jobbar hon borta i veckan och kommer hem med trasig bil till helgen, som jag reparerar. Inget konstigt i det om man åker gammal Dodge. Så har livet varit i flera år och det är ok. Men måste hon göra så bara för att det är helg mitt i veckan också??! 🥹

Motorutrymme på en gammal Dodge med öppen huva, verktyg och borrmaskin synliga, redo för reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Haha
  • Gilla
Fairlane och 5 till
  • Laddar…
Frun eller bilen, det är frågan...

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
Det verkar lite vågat att lägga föremål av metall ovanpå batteriet 🤔

• Gilla
Patrik440
  • Laddar…
N
T TommyC skrev:
Det är väl bästa hyllan att ha verktygen på.🤪

• Haha
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
N
B Bjober skrev:
Är lite sur på frun nu. Normalt så jobbar hon borta i veckan och kommer hem med trasig bil till helgen, som jag reparerar. Inget konstigt i det om man åker gammal Dodge. Så har livet varit i flera år och det är ok. Men måste hon göra så bara för att det är helg mitt i veckan också??! 🥹

[bild]
Ni har inte funderat på att byta bil❓

T
N Niq skrev:
Eller fru?🤔
😂

• Haha
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Jag sprutar bilen med linolja med jämna mellanrum i hopp om att den ska självantända men hittills har det inte hänt. Så nu har jag nya ideer.

• Haha
  • Wow
galento och 4 till
  • Laddar…
Nu kom jag att tänka på kollegan som försökte få sin fru att sluta vila vänsterfoten på kopplingspedalen. Hon vägrade. Någon föreslog att byta fru. Han betalade för ny koppling med några få tusen mils intervall. Frun hade förmodligen andra fördelar som kompenserade för alla onödiga reparationer. Vi fick aldrig något svar på vad det var.

• Haha
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
N
T Tamak skrev:
Eller fru?🤔
😂
Vet inte om man kan lasta frun för att en gammal Doge voyager? (Eller vad dom nu hette när det stod Dodge på dom) inte håller ihop

T TommyC skrev:
Nu kom jag att tänka på kollegan som försökte få sin fru att sluta vila vänsterfoten på kopplingspedalen. Hon vägrade. Någon föreslog att byta fru. Han betalade för ny koppling med några få tusen mils intervall. Frun hade förmodligen andra fördelar som kompenserade för alla onödiga reparationer. Vi fick aldrig något svar på vad det var.
Dammning?

RoTe
T TommyC skrev:
Enklast hade väl varit att tvinga på henne en automat...

• Gilla
hapazard och 1 till
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jodå, många gånger. Men det är en speciell fru som kräver en speciell bil.
Hon har faktiskt köpt en ny bil men vi handikappanpassar själva och det tar tid.
Tanken är väl också att hålla liv i Dodgen så länge det går då den har sina fördelar som inte den nya har.
Att skaffa en stor ny bränsletörstig bil idag är ingen lätt sak för en rullstolsburen människa. Det är närmare milionen i inköp, fruktansvärd skatt och snart är väl bränslet uppe i nya fantastiska nivåer när EU tvingar oss till högre reduktionsplikt igen.
Självklart kan en handikappad människa åka i en liten bil. Men inte köra själv. Inte få med sig elrullstolen och allt annat som behövs. Då måste du ha en typ buss som du kan köra in i och förflytta dig inuti.

• Gilla
galento och 4 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Enklast hade väl varit att tvinga på henne en automat...
Jo men hon ville ha det som hon var van vid som jag uppfattade det hela men troligen var det bara en delmängd av problematiken som berättades. Lite som det här forumet 😀

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.