1 203 959 läst ·
17 141 svar
1204k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Medlem
· Västernorrland
· 12 009 inlägg
fast de volvo muttrar som det skrivs om nu är lite speciella så urvalet är begränsat. De har på sedvanligt Ford patent ett ganska stort säte på sina originalhjul. Normala muttrar trillar nog rakt igenom......G Gooli skrev:
Patrik440
Laddtryckare
· V-götaland
· 1 600 inlägg
Patrik440
Laddtryckare
- V-götaland
- 1 600 inlägg
Är lite sur på frun nu. Normalt så jobbar hon borta i veckan och kommer hem med trasig bil till helgen, som jag reparerar. Inget konstigt i det om man åker gammal Dodge. Så har livet varit i flera år och det är ok. Men måste hon göra så bara för att det är helg mitt i veckan också??! 🥹
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hobbyelektriker
· E
· 15 365 inlägg
Frun eller bilen, det är frågan...
Ni har inte funderat på att byta bil❓B Bjober skrev:
Nu kom jag att tänka på kollegan som försökte få sin fru att sluta vila vänsterfoten på kopplingspedalen. Hon vägrade. Någon föreslog att byta fru. Han betalade för ny koppling med några få tusen mils intervall. Frun hade förmodligen andra fördelar som kompenserade för alla onödiga reparationer. Vi fick aldrig något svar på vad det var.
Dammning?T TommyC skrev:Nu kom jag att tänka på kollegan som försökte få sin fru att sluta vila vänsterfoten på kopplingspedalen. Hon vägrade. Någon föreslog att byta fru. Han betalade för ny koppling med några få tusen mils intervall. Frun hade förmodligen andra fördelar som kompenserade för alla onödiga reparationer. Vi fick aldrig något svar på vad det var.
Enklast hade väl varit att tvinga på henne en automat...T TommyC skrev:Nu kom jag att tänka på kollegan som försökte få sin fru att sluta vila vänsterfoten på kopplingspedalen. Hon vägrade. Någon föreslog att byta fru. Han betalade för ny koppling med några få tusen mils intervall. Frun hade förmodligen andra fördelar som kompenserade för alla onödiga reparationer. Vi fick aldrig något svar på vad det var.
Jodå, många gånger. Men det är en speciell fru som kräver en speciell bil.N Niq skrev:
Hon har faktiskt köpt en ny bil men vi handikappanpassar själva och det tar tid.
Tanken är väl också att hålla liv i Dodgen så länge det går då den har sina fördelar som inte den nya har.
Att skaffa en stor ny bränsletörstig bil idag är ingen lätt sak för en rullstolsburen människa. Det är närmare milionen i inköp, fruktansvärd skatt och snart är väl bränslet uppe i nya fantastiska nivåer när EU tvingar oss till högre reduktionsplikt igen.
Självklart kan en handikappad människa åka i en liten bil. Men inte köra själv. Inte få med sig elrullstolen och allt annat som behövs. Då måste du ha en typ buss som du kan köra in i och förflytta dig inuti.