Kuslake Kuslake skrev:
Är däcket tomkört? Isåfall skulle det vara bra att inspektera insidan så stommen inte är skadad.
Hann bara backa någon meter innan jag märkte det var pafft, vet inte hur snabbt det kan ta skada? Men det är ändå skitdäck som ska bytas snart

Kanske kan vara värt att skaffa en sån, naggade ventilen när jag skulle ha av en fastärgad hatt.

N
13th Marine 13th Marine skrev:
Kanske kan vara värt att skaffa en sån, naggade ventilen när jag skulle ha av en fastärgad hatt.
Tror du får svårt att lyckas med sensorn

Köpte ett kitt för 10+år sedan och ligger oanvänt. Perfekt för att slippa ventilproblem ;)

• Gilla
  • Haha
Fairlane och 4 till
  • Laddar…
Ny läckande "bromsluftare", jänkarna skickar en ny.. Tur de inte bara skicka pumpen då jag tabbade mig med att sänka hela klabbet inkl. manometern som tog in vatten 😚

Blev att svetsa lite på Saaben idag också. Detta var några fula svetsar, men jag skyller på svetsen. Slipar det lite så ser det bättre ut.

Bild

• Gilla
Isakare och 1 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Blev att svetsa lite på Saaben idag också. Detta var några fula svetsar, men jag skyller på svetsen. Slipar det lite så ser det bättre ut.

[bild]
Ser ut som både smutsigt underlag och problem med gasen?

Inga problem med gasen. Underlaget var inte jätterent förstås, slipper inte åt med verktyg så bra, men inget jag inte fått dras med förut, det gick t.ex. helt bra mot mitten. Den här svetsen ändrar beteende trots man sitter på bänken och svetsar ren plåt. Det gjorde den denna gång också.

DennisCA DennisCA skrev:
Inga problem med gasen. Underlaget var inte jätterent förstås, slipper inte åt med verktyg så bra, men inget jag inte fått dras med förut, det gick t.ex. helt bra mot mitten. Den här svetsen ändrar beteende trots man sitter på bänken och svetsar ren plåt. Det gjorde den denna gång också.
Brukar se ut så där när jag svetsar avgassystem liggandes under bilen på uppfarten med morfars gamla Kempomat

Jag har en kempomat också, är det också en 2500 eller i den generationen, eller ännu äldre?

DennisCA DennisCA skrev:
Jag har en kempomat också, är det också en 2500 eller i den generationen, eller ännu äldre?
Nån 80-talare. Kommer inte ihåg vilken modell

Dålig kontakt på jordklämman kan också få svetsen att bränna ojämnt. Känn om klämman blir varm, då är det dålig kontakt.
Man kan tycka att det är bra kontakt för att svetsen tänder utan problem. Ofta betyder ju dålig jord att det inte blir kontakt alls, men det kan också vara att man får 5-10volt spänningsfall men inget avbrott. Då blir det bara kallpruttar oavsett hur man rattar på svetsens reglage.

N Niq skrev:
Tror du får svårt att lyckas med sensorn
Sensorn?
Du menar till däcktryck?
Det tror jag min gör utan givare i hjulet.

N
Sensorn?
Du menar till däcktryck?
Det tror jag min gör utan givare i hjulet.
Ja till däcktryck. Då lyckas det nog. Jag trodde att id4 skulle ha aktiv övervakning.

Funderar på campingbilen, Hiacen, som har dieselmotor.
Den har original 2 st 70Ah batterier, och så har jag satt in ett extra till förbrukning med frånskiljare.
Vi kommer inte använda den på vintern, motorn går igång på första startmotor varvet, vid +5 grader glöder den i 3 sekunder.
Nog tusan borde det räcka med ett batteri till motorn ??
Kylboxen vi har drar 4 Ah konstant, så jag tänkte att 2 batterier till förbrukning vore bättre.
Solceller kommer köpas vad det lider.

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.