Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Det är en originalrenovering av en Mustang -70, och en ovanlig modell av dem, så vad som helst duger inte .. :)

Jag läste lite snabbt om Jetcarrier, det var den som svärfar själv hört talas om ... Verkar som det är blandade recensioner på det senaste?
MyUS verkar också vara populärt?
Är det bråttom med delar eller duger båt?
Daniel Karlsson mönsterås brukar skicka containrar iaf varje månad

galento
Har fått i uppdrag av svärfar att handla lite prylar från USA, till hans bilrenovering..
Såklart finns de bara hos säljare som inte skickar internationellt, är det någon som har tips på fraktförmedlingstjänster som vidarebefordrar paket till Sverige?
Kanske några allmänna tips på ämnet?
Är du medlem på nåt USA forum så kanske du kan få hjälp. Andra forum medlemmar har hjälpt mej genom att köpa och skicka hit några gånger.

Det har även hänt att us medlem ringt försäljaren i us och ordnat det.

J
13th Marine 13th Marine skrev:
Tack för tipsen!

Julas 99kr för en sats känns ändå hyfsat prisvärd då:
[bild]
Jag köpte just ett set från amazon till dotterns moped som saknade några plastpluppar.
https://www.amazon.se/dp/B09X9ZTD1C?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title

Ser ut att vara exakt samma, men 15 spänn billigare (och gratis frakt hem). Men den storlek jag behövde saknades, så beställde därefter även

https://www.amazon.se/dp/B089ZZM8FK?ref=ppx_yo2ov_dt_b_fed_asin_title&th=1

Har fått i uppdrag av svärfar att handla lite prylar från USA, till hans bilrenovering..
Såklart finns de bara hos säljare som inte skickar internationellt, är det någon som har tips på fraktförmedlingstjänster som vidarebefordrar paket till Sverige?
Kanske några allmänna tips på ämnet?
Undrar om du vågar beställa nu, risken är väl att det blir en herrejösses-tull på detta när det väl anländer?

Frågan är om inte prylarna ändå är tillverkade i kina från början, har du kollat aliexpress?

• Gilla
Dan_Johansson och 1 till
  • Laddar…
ClasseClas
Jag läste lite snabbt om Jetcarrier, det var den som svärfar själv hört talas om ... Verkar som det är blandade recensioner på det senaste?
Jag använde JetCarrier 2020 och den enstaka gången funkade det bra. Det bästa är givetvis att undvika dessa förmedlingstjänster helt och hållet men ibland går det inte.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Undrar om du vågar beställa nu, risken är väl att det blir en herrejösses-tull på detta när det väl anländer?

Frågan är om inte prylarna ändå är tillverkade i kina från början, har du kollat aliexpress?
Intressant nog är den dyraste saken tillverkad i Taiwan.. tanken är att de finns i lager i USA, så det blir ingen "till USA-tull" i alla fall...
Blir det tull här så är det som det är... Det går inte att få tag på sakerna det handlar om någon annanstans så... 🙂

ClasseClas ClasseClas skrev:
Jag använde JetCarrier 2020 och den enstaka gången funkade det bra. Det bästa är givetvis att undvika dessa förmedlingstjänster helt och hållet men ibland går det inte.
Nä, förr när dollarn låg på 6 spänn åkte ju folk till höger och vänster och plockade hem bilar... Då kunde sakerna åkt med i skuffen på nån bil närsomhelst, men nu känner jag ingen som håller på med sånt längre....

Det är en originalrenovering av en Mustang -70, och en ovanlig modell av dem, så vad som helst duger inte .. :)

MyUS verkar också vara populärt?
Hör med Leif Lidberg i Hallsberg. En Ford-guru som med allra största säkerhet kan hjälpa dig att hitta svårfunna delar. Han har även en del grejer hemma på hyllan. Han är även en bra ingång i Fordvärlden om man inte har så mycket kontakter med likasinnade.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Hör med Leif Lidberg i Hallsberg. En Ford-guru som med allra största säkerhet kan hjälpa dig att hitta svårfunna delar. Han har även en del grejer hemma på hyllan. Han är även en bra ingång i Fordvärlden om man inte har så mycket kontakter med likasinnade.
Han är ju medlem i Mustangklubben och vad jag vet har han en del kontakt med lite blandat folk där, så han borde ha koll på honom, men tack för tipset... 👍🏾

N
13th Marine 13th Marine skrev:
Tack för tipsen!

Julas 99kr för en sats känns ändå hyfsat prisvärd då:
[bild]
Om du inte har behov av en hel sats så rekommenderar jag att du går till en bilglasmästare. Dom brukar ha en massa olika clips liggande.

Kan du lägga upp en bild på clipset du behöver?

N Niq skrev:
Om du inte har behov av en hel sats så rekommenderar jag att du går till en bilglasmästare. Dom brukar ha en massa olika clips liggande.

Kan du lägga upp en bild på clipset du behöver?
Jag har lagt en beställning på en sats som bör innehålla rätt variant, mätte på den jag hade och den motsvarar C32.
Svart plastclips av typen C32 med angivna mått: 18mm, 15mm, 11mm, och 8mm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag gillar dom som bara har massa lameller, tryck i, dra ut. Dom med mittsprinten som C32 går alltid sönder

Detta är bara till skylthållaren, befintliga mittsprintar ligger på ett bra ställe i kofångaren.
Tänker att skruvmodellen kan funka bra i sammanhanget 🤔

• Gilla
Dilato
  • Laddar…
N
Rabbithole Rabbithole skrev:
Jag gillar dom som bara har massa lameller, tryck i, dra ut. Dom med mittsprinten som C32 går alltid sönder
Det är ju bara att pilla ut skruven på dom där så kommer dom lätt bort.

Rickard.
Två länkarmar med skruvar och muttrar ligger på en bänk, redo för installation eller byte i ett fordon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har lite skruvning att göra i japanen och om vi bortser från att jag absolut kommer måsta byta skruv och mutter pga rost och fingänga så undrar jag ändå om någon har en kännsla för om detta är sånna skruvar som man verkligen borde byta varje gång eller om det nog funkar ändå om allt ser ok ut, alltså dom som håller länkarmen i chassiet :thinking:

• Gilla
Isakare
  • Laddar…
Är gängorna snygga, så en stålborste på dom, så dom blir rena, sen lite fett på gängan, så blir det bra.

• Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.