1 203 707 läst ·
17 141 svar
1204k läst
17,1k svar
Allt om bilen
Campinbussen har fått bättre ljus.
Biltemas sats med kablar o reläer.
Innan mätt över lampan 13,11 volt när generatorn ger 14,23 volt mätt över batteriet.
Efter 14,08 volt.
För er som inte vet, 1 volt extra ger en skillnad som man uppfattar som du dubbelt så bra ljus
Biltemas sats med kablar o reläer.
Innan mätt över lampan 13,11 volt när generatorn ger 14,23 volt mätt över batteriet.
Efter 14,08 volt.
För er som inte vet, 1 volt extra ger en skillnad som man uppfattar som du dubbelt så bra ljus
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 636 inlägg
Nu är alla bilar i familjen, mina och hustruns 4 och 2 av sönernas bilar tvättade samt försedda med sommardäck plus att jag även linoljesprutat dem under med rå linolja som rostskydd.
Fick ett ryck och polerade även min 1990 740 GLT som nu rullat drygt 42000 mil.
Helt ok resultat på en 35 år gammal originallack.
Finns naturligtvis en del rostfläckar, islag och någon bula men överlag i ok skick för ålder och miltal.
och en interiörbild från den gamle trotjänaren som nu används mest för kortare körningar inom kommunen, men den går nåt så in i bängen bra och denna bilen gillar jag skarpt.
Fick ett ryck och polerade även min 1990 740 GLT som nu rullat drygt 42000 mil.
Helt ok resultat på en 35 år gammal originallack.
Finns naturligtvis en del rostfläckar, islag och någon bula men överlag i ok skick för ålder och miltal.
Logga in
Skapa konto
Logga in
Skapa konto
och en interiörbild från den gamle trotjänaren som nu används mest för kortare körningar inom kommunen, men den går nåt så in i bängen bra och denna bilen gillar jag skarpt.
Logga in
Skapa konto
Jaha ja, nu fick man någor att fundera över...galento skrev:
Och 740:n är ok men finns en del ytrost och en dålig skärmkant så någon mint condition är det inte, men en jädra bra och billig bil.
Hobbyelektriker
· E
· 15 365 inlägg
Ska jag bara gissa från höften är det för att de inte ska gå av. Paketet med huvudcylinder och servo rör sig en liten aning när man trampar och med en extra krok finns det lite mera flexmån.
Kan själv!
· Trelleborg
· 19 636 inlägg
Skämt å sido, nu är plasten av, jag har blåsor på fingertopparna av kombinationen lim och dra.
Limrester tar jag imorgon.
Får skaffa nya plastnitar till skylthållaren, de som satt där kunde man inte demontera utan att trycka in mittdelen så att de trillade in bakom.
Ska bara lista ut vilken typ det är.
Oavsett känns det som man fått en ny bil 😊
Limrester tar jag imorgon.
Får skaffa nya plastnitar till skylthållaren, de som satt där kunde man inte demontera utan att trycka in mittdelen så att de trillade in bakom.
Ska bara lista ut vilken typ det är.
Oavsett känns det som man fått en ny bil 😊