Jag blev erbjuden 60 000 av vikoperdinbil. Sålde den privat för 100 000 istället.

RoTe
useless useless skrev:
Jag blev erbjuden 60 000 av vikoperdinbil. Sålde den privat för 100 000 istället.
En defekt bil?

RoTe RoTe skrev:
En defekt bil?
Nej, en fullt fungerande bil där lika modeller låg runt 80-120 000 på nätet beroende på skick och miltal.

RoTe
useless useless skrev:
Nej, en fullt fungerande bil där lika modeller låg runt 80-120 000 på nätet beroende på skick och miltal.
Ok det efterfrågades defekta bilar. Vissa fungerande bilar vill vissa handlare inte ta i med tång ens pga kända allvarliga motorproblem eller liknande.

• Gilla
john.h
  • Laddar…
Den jag planerar att sälja är fullt fungerande och besiktiad, dock tråkig rost på dörrar och baklucka som gör att jag tror att den passat bäst för export.

J john.h skrev:
Det var någon tidigare i tråden som sålt sin bil til en sån där firma som köper in defekta bilar och exporterar och var nöjd, kommer någon ihåg vad firman hette?
Det var nog jag, jag sålde till bilway.se och fick bra betalt.

• Gilla
john.h och 1 till
  • Laddar…
En vit Volkswagen-bil med klistermärken "ANTI MAGA" och "MAGA IS A FASCIST CULT" syns i trafiken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

• Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
D Dublin skrev:
Det var nog jag, jag sålde till bilway.se och fick bra betalt.
Tackar! :)

Campinbussen har fått bättre ljus.
Biltemas sats med kablar o reläer.
Innan mätt över lampan 13,11 volt när generatorn ger 14,23 volt mätt över batteriet.
Efter 14,08 volt.
För er som inte vet, 1 volt extra ger en skillnad som man uppfattar som du dubbelt så bra ljus Motorhuv på en campingbuss med omkopplingsrelä, kablar och batteri synliga efter uppgradering av belysningssystem.
Skapa konto

• Gilla
Bjober och 4 till
  • Laddar…
Jag tvättar bilen en gång om året, varesig det behövs eller ej:
Side view of a gray car on a paved driveway with a small wooden shed and trees in the background.
Skapa konto

En gul bil står parkerad på en stengång framför ett hus.
Skapa konto

• Gilla
  • Haha
  • Älska
Henningelvis och 12 till
  • Laddar…
Nu är alla bilar i familjen, mina och hustruns 4 och 2 av sönernas bilar tvättade samt försedda med sommardäck plus att jag även linoljesprutat dem under med rå linolja som rostskydd.

Fick ett ryck och polerade även min 1990 740 GLT som nu rullat drygt 42000 mil.
Helt ok resultat på en 35 år gammal originallack.
Finns naturligtvis en del rostfläckar, islag och någon bula men överlag i ok skick för ålder och miltal.

Blå Volvo 740 GLT från 1990 står parkerad på en grusuppfart med landskap och röda hus i bakgrunden.
Skapa konto

En blå Volvo 740 GLT från 1990 står parkerad utomhus på en grusplan, omgiven av skog och en röd träbyggnad i bakgrunden.
Skapa konto

och en interiörbild från den gamle trotjänaren som nu används mest för kortare körningar inom kommunen, men den går nåt så in i bängen bra och denna bilen gillar jag skarpt.

Interiör av en gammal bil med blå säten och instrumentpanel, fotograferad från passagerarsidan.
Skapa konto

• Gilla
Peter_Bromma och 15 till
  • Laddar…
galento
Jäkla fin 740 👍 en sak man undrat över i
äldre bilar är varför bromsrören går i en cirkel innan de går in i huvudbromscylindern 🤔🤔

galento galento skrev:
Jäkla fin 740 👍 en sak man undrat över i
äldre bilar är varför bromsrören går i en cirkel innan de går in i huvudbromscylindern 🤔🤔
Jaha ja, nu fick man någor att fundera över...
Och 740:n är ok men finns en del ytrost och en dålig skärmkant så någon mint condition är det inte, men en jädra bra och billig bil.

• Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
Ska jag bara gissa från höften är det för att de inte ska gå av. Paketet med huvudcylinder och servo rör sig en liten aning när man trampar och med en extra krok finns det lite mera flexmån.

• Gilla
Bjober och 5 till
  • Laddar…
Skämt å sido, nu är plasten av, jag har blåsor på fingertopparna av kombinationen lim och dra.
Limrester tar jag imorgon.
Får skaffa nya plastnitar till skylthållaren, de som satt där kunde man inte demontera utan att trycka in mittdelen så att de trillade in bakom.
Ska bara lista ut vilken typ det är.

Oavsett känns det som man fått en ny bil 😊

• Gul Volkswagen utan registreringsskylt parkerad på uppfart, plastkorg och sladd synliga i förgrunden, tegeldäck och trähus i bakgrunden.
    Skapa konto
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.