Riktigt lyft att bli av med folieringen!

Rabbithole Rabbithole skrev:
Riktigt lyft att bli av med folieringen!
Jag håller med, verkligen nöjd.
Såg det som ett plus när vi köpte bilen, och hoppades att det inte skulle dölja sig någon lackskada under.
Har några bulor som jag ska se om jag kan hitta någon som kan massera ut.

J
mikethebik mikethebik skrev:
Nu är alla bilar i familjen, mina och hustruns 4 och 2 av sönernas bilar tvättade samt försedda med sommardäck plus att jag även linoljesprutat dem under med rå linolja som rostskydd.

Fick ett ryck och polerade även min 1990 740 GLT som nu rullat drygt 42000 mil.
Helt ok resultat på en 35 år gammal originallack.
Finns naturligtvis en del rostfläckar, islag och någon bula men överlag i ok skick för ålder och miltal.

[bild]
[bild]

och en interiörbild från den gamle trotjänaren som nu används mest för kortare körningar inom kommunen, men den går nåt så in i bängen bra och denna bilen gillar jag skarpt.

[bild]
Oj så fin. Bra bilar det där (även om jag aldrig haft nån)... Man funderar ju på om man skulle skaffa nån sån där bil och ha resten av livet... Möjliga att serva och underhålla / reparera själv, bra kvalitet, inte så mycket elektronik.

Åker fortfarande lite för mycket bil, men om några år när all skjutsning till träningar och aktiviteter är över kanske... När man tar bilen för att handla, men inte så mycket annat... om det finns kvar några såna bilar då... Eller får jag hålla liv i min 2005a V70...

• Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Jag förväntade mig inte att spendera hela dagen på detta. Plockade bort den nedre bärarmen för att byta bussningarna. Men den ena bussningen hade rostat fast totalt mot bärarmen och var omöjlig att få bort. Jag fick bort själva fästet från länkarmen med en avdragare men bussningen satt ännu fast.

Jag tog bort gummit men den inre hylsan var kvar, jag provade med värme (punktade på den med miggen flera gånger) men till sist tog jag till vinkelslipen och slipade till jag just gick igenom den inre ringen. Då kunde jag bända bort den till sist....

Bärarm och vinkelslip på en trall, med en rostig bussning som tagits bort, omgivna av stenbelagd mark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Bärarmsaxel med avlägsnad, halverad bussning på arbetsbänk.
Skapa konto

• Gilla
nino
  • Laddar…
Campingbilens plastratt har fått mocka nu på kvällskvisten.
Köpte Biltemas rattmuff, men den har ett gummi i sig, så ratten blir väldigt tjock, så vi sprättade upp sömnen, tog ur gummit och sydde ihop sömmarna igen.
Nu har jag för hand sytt på den runt ratten, inte snyggt, man bra o skönt.
Kom på när jag kommit en bit att det borde varit korsstygn, men men, det duger åt oss.
Ratt i campingbil med mockaklädd rattmuff, där gummit tagits bort och åter sytts för hand med synliga sömmar, på en bils förarsida.
Skapa konto
Närbild av en bilratt med hemmagjord mockaklädsel, sydd för hand med blå och vita trådar för att ersätta originalklädseln.
Skapa konto

• Gilla
breakman och 4 till
  • Laddar…
Isakare Isakare skrev:
Ni som pysslar med VW.
Kan en Transporter -18 ha minne för bromsklossar som måste nollas ??
Jag bytte allt på en bil för några månader sen, nu ringde ägaren och sa att den varnar för bromsklossar.
Problemet var kontaktstycket till varnaren där kablarna ärjat av.
En kabel/kontakt som sitter ute i ett hjulhus borde ha bättre kvalite.

I ämnet så är VW bussen ett minne blott, köper du en Transporter idag får du en VW sminkad Ford Transit.

Har fått i uppdrag av svärfar att handla lite prylar från USA, till hans bilrenovering..
Såklart finns de bara hos säljare som inte skickar internationellt, är det någon som har tips på fraktförmedlingstjänster som vidarebefordrar paket till Sverige?
Kanske några allmänna tips på ämnet?

Jag skulle behöva ha tag på plastclips, verkar vara av storlek C32.
Är det Julas clipssats som är vettigast eller finns det andra förslag?

ClasseClas
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Har fått i uppdrag av svärfar att handla lite prylar från USA, till hans bilrenovering..
Såklart finns de bara hos säljare som inte skickar internationellt, är det någon som har tips på fraktförmedlingstjänster som vidarebefordrar paket till Sverige?
Kanske några allmänna tips på ämnet?
För länge sen köpte jag grejor från www.rockauto.com men du kanske har kollat där?

För fraktförmedling har jag använt www.jetcarrier.com med gott resultat. Norskt bolag.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
useless useless skrev:
En typisk grej som borde finnas på Amazon?

[länk]
Länken verkar tyvärr trasig.

Finns det några fler alternativ om man undviker Amazon?

ClasseClas ClasseClas skrev:
För länge sen köpte jag grejor från www.rockauto.com men du kanske har kollat där?

För fraktförmedling har jag använt www.jetcarrier.com med gott resultat. Norskt bolag.
Det är en originalrenovering av en Mustang -70, och en ovanlig modell av dem, så vad som helst duger inte .. :)

Jag läste lite snabbt om Jetcarrier, det var den som svärfar själv hört talas om ... Verkar som det är blandade recensioner på det senaste?
MyUS verkar också vara populärt?

B
13th Marine 13th Marine skrev:
Jag skulle behöva ha tag på plastclips, verkar vara av storlek C32.
Är det Julas clipssats som är vettigast eller finns det andra förslag?
Motonet har en del, de har ju inte så många butiker (ännu) men postorder kanske duger?
https://www.motonet.se/sok?q=clips

• Gilla
13th Marine
  • Laddar…
Tack för tipsen!

Julas 99kr för en sats känns ändå hyfsat prisvärd då:
Plastclips för bil, 100 delar i plastlåda från Jula, 99,90 kr.
Skapa konto

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.