hsd
A AndersS skrev:
Vet vi årsmodell och antal mil, tror inte jag läst det.
Så lite "petande" med metallborste och färg kan vara fullt tillräckligt.
Åtminstone vad jag gör på våra bilar med stenskott.
Dessutom lär det bli nya stenskott med tiden

T
A AndersS skrev:
Vet vi årsmodell och antal mil, tror inte jag läst det.
Så lite "petande" med metallborste och färg kan vara fullt tillräckligt.
Åtminstone vad jag gör på våra bilar med stenskott.
Ah sorry, 2020 Kia Optima

T
hsd hsd skrev:
Dessutom lär det bli nya stenskott med tiden
Jo men med nya stenskott kan jag ju fixa innan det börjar rosta, dessa två ”pärlsocker”-stenskott fick jag på köpet :)

Går ju att höra med någon firma som jobbar med rekond, en del brukar vara duktiga på att fixa små stenskott.
Bästa är väl då någon mindre som kör kvällstid

• Gilla
tunellm och 1 till
  • Laddar…
Eftersom köp/säljforumet är till för byggrelaterade grejer så chansar jag i denna tråden 😎 Bryter jag mot någon regel så ..... plocka bort och ge mig en varning!

Lokithor J1000A starthjälp flång ny i kartong. Osäker på om jag ens plockat ut och kollat på den. Fick den felskickad till mig när jag beställt en annan modell. Denna har jag av förklarliga skäl inte använt men JA301 har redan fått bekänna färg och starta både en fyrhjuling och en personbil och har dessutom pumpat några däck. Varumärket verkar således göra bra grejer 😀

Finns i Stockholm västerort och skickas inte. Verkar kosta 1500kr ny och jag tänker mig 900kr? Eller ge mig ett bud via PM

Redigerat:
Den här produkten tycker jag är var ett bottennapp. Den går inte att använda med rostskyddssprutan, den geggar åter direkt. Jag har en version av Maston som funkar efter jag rengjort sprutan. Men den här går det inte med, jag har provat flera gånger utan succé. Den tar ihop direkt i röret som ska suga upp massan ur behållaren och där blir det stopp.

Flaska med Hagmans Carosol Body, rost- och stenskottsskydd, svart etikett, lämplig för skydd mot rost och stenskador på fordon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har använt den flera ggr utan problem. Tycker inte det skiljer så jättemycket mellan olika fabrikat. Däremot kan det skilja rejält beroende på vilken spruta man har. En del är fasiken helt omöjliga och särskilt de billiga.........En sån enkel produkt kan man tycka men en lite dyrare spruta är alltid värd pengarna.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Har använt den flera ggr utan problem. Tycker inte det skiljer så jättemycket mellan olika fabrikat. Däremot kan det skilja rejält beroende på vilken spruta man har. En del är fasiken helt omöjliga och särskilt de billiga.........En sån enkel produkt kan man tycka men en lite dyrare spruta är alltid värd pengarna.
Japp, slarvade bort min proffsspruta och köpte en på Biltema, såg väldigt lika ut i konstruktionen, men var värdelös.

• Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
Vilken spruta är bevisligen bra? Carosols egna?

Jag brukar köpa vanliga sprayburkar nuförtiden, efter att ha blivit bränd av Biltemas spruta jag med..

Hah jo jag har en sprayburk själv men i det långa loppet vill jag ha en spruta, de är också bra för underredsmassa och hålrumsskydd, jag vill hellre köpa det på litersburkar eller större format.

DennisCA DennisCA skrev:
Vilken spruta är bevisligen bra? Carosols egna?
Troligen.
Min var från nån av rostskyddstillverkarna, om det var Tectyl, Dinitol eller Carosol mins jag inte.

Fungerar det inte bättre med lite mer värme i materialet? Tex. axelolja kan ju vara ett hevete att pressa genom flaskans slang, stoppa in flaskan i micron en stund så rinner det lätt sen

Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.